Anonym (längtande) skrev 2012-07-31 17:12:36 följande:
känner också som er... jag hade så många tankar i huvudet på hur jag skulle berätta osv...
och hur jag skulle göra första tiden.. (har två grav. bakom mig och mådde total pyton på båda) hur jag skulle "gömma" mig liksom...för att ingen skulle få veta sååå tidigt osv..
nu känner jag mig lurad och blåst på det där...
har mailat gävleborgs kontakt nu på vårdgarantin, hoppas på svar imorgon..
varför ska det behöva ta sån tid :(
Jag tänkte också på hur jag skulle dölja det på jobbet. Mår jag jättedåligt på morgonarna kan jag lösa det med att byta några pass så jag jobbar flest kvällar tex, och sen efter vi varit och sett ett hjärta slå kan jag berätta.
Nu känner jag att jag måste berätta långt innan dess, i samband med att jag börjar hormonbehandling, för att mina kollegor ska förstå om jag beter mig lite konstigt eller annorlunda ibland och kanske måste ta ledig ibland för att gå till doktorn.
En av de som va med i serien "drömmen om ett barn" på tv3 har jobbat på mitt jobb innan så de är inte helt främmande med situationen. Men jag tycker ändå det är jobbigt. Det är på något sätt skamligt och skämmigt. Tycker jag iallafall.
Jag har flera gånger tänkt "jag vill inte vara med längre, det här är för jobbigt" men det går ju inte på något annat sätt och jag kan inte ta mig ur detta så jag har inget val.
Det är såfall om jag väntar helt och hållet med barn och det kan jag inte heller göra känner jag, jag har ju väntat så länge på detta.
Eller om jag träffar en annan kille och skaffar barn med honom vilket inte heller är ett alternativ.
Man kastas in i en värld man helst vill slippa och kan inte ta sig ur...