• PiOmiO

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej! Jag är 25år sambon 26år, slutade med p-piller 2009 och sedan dess inte hänt en sak. Vi har fått tid för Äggplock v.47, så v.41 kommer jag börja med spray och köra långa protokollet.. Går på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg.

What doesn't kill you makes you stronger. Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO
    Anwen skrev 2012-09-21 19:09:00 följande:
    Ja, det var henne jag pratade med . Vad sade de i Falun då? Har du hört nåt mer om hur snart det kan vara dags för er? Jag hoppas verkligen vi hinner komma igång så vi får börja spraya innan/till jul, då det är mycket helgdagar och lugnare på jobbet de veckorna, när man inte vet hur man mår/reagerar på hormonomställningarna.
    Många "helgdagar" är ju inte heller bra, har hört att klinikerna har lite stängt över jul (!)
    Julafton ligger ju på en måndag i år lika så nyårsafton... vet dock inte hur mkt de har stängt.
    piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO

Ok Men jag startar en lista här då, är bra då man har lite koll på hur det närmar sig. Har även skrivit med sprutsort, kan va lite intressant att veta=)

Klinik
    :
    PiOmiO - Sahlgrenska

Spray:
    PiOmiO - v. 41-42 (Runt 14oktober)

Sprutstart & Sprutsort:
    PiOmiO - v.45 --> Gonal-F

Äggplock:
    PiOmiO - v.47

Testdag:  

• PiOmiO

Hur går det här inne !!??

Själv väntar jag på att börja spraya, snart på g!
    Har "förkänningar" till mens... BIM i morgon, så kanske i morgon eller måndag!=) 

• PiOmiO

Min mens kom igår kväll... så tog första sprayen kl 22.00 och har nu tagit kl 06.. SKÖNT att vara igång =)

• PiOmiO
    Anonym (längtande) skrev 2012-10-16 21:55:44 följande:
    Härligt!
    Längtar till det är min tur.
    startat en blogg, designen kommer fixa sig men skrivit en del. kika gärna in

minvantanochlangtan.blogg.se/ 
    OK ! På något sätt har jag hittat till din blogg tidigare=) För jag hade lagt till den i bloglovin =) Men minns inte vart jag hittade den, kanske på någon annans blogg som följt din blogg
  • PiOmiO
    Anonym (längtande) skrev 2012-10-17 22:46:37 följande:

imponerande då jag skapade den igår
    Det lät ju lite knepigare, hur kunde det blivit så... För när jag markerade länken och la in den i bloglovin (lättast att hålla koll på alla uppdaterade inlägg där, så stod det "följer bloggen" Får nog gå in och kolla igen då..
  • PiOmiO
    Anonym (längtande) skrev 2012-10-31 09:22:24 följande:
    Jag igen nu....räknade lite lätt och har min nästa bil v48 jag med. hoppas hoppas på att få starta då som du. börjar man spraya dag 1 eller 21?
    Det beror på om du har regelbunden eller oregelbunden mens.
    Jag har oregelbunden och fick då börja spraya på CD 1. 
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO
    Anonym (längtande) skrev 2012-10-31 13:14:43 följande:

Antar det räknas som regelbunden då den är runt 25 dagar jämt...
    antar det är cd 21 som gller då.?
    Vågar inte svara riktigt på det. Om man har 28dagars cykel så ska man börja spraya på CD 21, alltså 7dagar efter du har haft ägglossning.
    Jag tyckte att jag hade "regelbunden", men de hade jag visst inte,... ngt längre cykel visserligen men min mens BRUKAR variera från 31-33dagar. Men, men klinikerna resonerar ju olika. 
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013