Inlägg från: ljung och viol |Visa alla inlägg
  • ljung och viol

Dricker du läsk varje dag?

Ja nästan varje dag. Men mina tänder är därefter också.

• ljung och viol
    Lyrasmamma skrev 2012-07-31 15:15:38 följande:
    Dricker inte läsk utan bara bubbelvatten. Förr drack jag läsk några ggr i veckan, men sen jag fick barn slutade jag med det. Vill inte att min dotter ska dricka läsk än på ett tag, och bästa sättet då tror jag är att inte dricka själv.
  • ljung och viol
    mrsStatham skrev 2012-07-31 20:30:58 följande:
    Men mineralvatten borde ju också räknas som läsk?
    Man kan ju köpa 1,5liters flaskor med mineralvatten vid läskenockså.
    Visst kanske de innehåller liiite mindre socker, men jag tycker ändå att det är samesame, speciellt när flaskorna ser likadana ut, de finns på exakt samma ställe i affären och det kostar lika mycket. 

Kolsyrat vatten som loka och ramlösa innehåller inget socker vad jag vet.
  • ljung och viol
    mrsStatham skrev 2012-07-31 21:24:51 följande:
    Ananas, Hallon & Björnbär, granatäpple, Jordgubb & Lime, Mango, Äpple, Smultron, Vattenmelon, Päron, Krusbär, Persika.

Nejdå, vatten är inte sött 

Det är bara aromer.
  • ljung och viol

Cola light fräter lika mycket på tänderna som vanlig cola.

• ljung och viol
    Jennicken skrev 2012-07-31 20:01:01 följande:
    Jag gjorde förr, köpte alltid hem 24-pack cola och hällde i mig. Sen bestämde jag mig för att nu fick det vara nog. Så nu dricker jag endast cola till maten på helgen.

Vad duktigt av dig! Önskar jag kunde sluta med söta drycker, är beroende. Gillar inte vatten, har aldrig gjort.
  • ljung och viol

MrsStatham: Sitter just nu med en ramlösa vattenmelon framför mig. 

Enligt innehållsförteckningen är det: Naturligt mineralvatten, kolsyra och naturlig arom.

Finns dock en sorts "mineralvatten" som innehåller lite fruktjuice. Kanske är den du tänker på?

Bonauqa heter den visst         
Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?