Inlägg från: Anonym (långskånken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (långskånken)

Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?

Jag är 182 cm, kvinna i 20-årsåldern. Har inte den där späda vackra modellkroppen utan är rätt bastant och bredaxlad av mig trots att jag är helt normalviktig.

Om jag bär högklackat, dvs inte bara 1-2 cm utan ca 10+ cm, kommer jag då att se ut som en lång ståtlig kvinna eller som en transvestit som försöker sitt bästa att se kvinnlig ut? :(

Jag har alltid skämts för min längd för jag passade inte in, köpte mig ett par högklackade skitsnygga svarta skor till ett bröllop en gång men vågade inte använda dem för då blev jag över 190 cm. Istället tog jag ett par tråkiga ballerinaskor.

Jag fullkomligt älskar högklackat! Ska jag? Kan man??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?
  • Anonym (långskånken)

Ska jag vara helt ärlig tycker jag högklackat är skitsnyggt på en som är kort eller lång, bara personen är "kvinnligt" byggd och är lite späd och smalt byggd. Sådan som jag inte är. Det är därför jag känner mig extra fel ute då jag har fel skelettbyggnad för att känna mig kvinnlig från första början. Men ni har ju fått mig att känna mig sugen på klackar igen, den saken är säker! :)

• Anonym (långskånken)

Fortsätt gärna rösta och motivera!

• Anonym (långskånken)
    Anonym skrev 2012-08-01 13:39:30 följande:
    Måste du just ha klackar som är 10 cm eller 10+ ? Finns ju skor med 2-6 cm klack också... tänkte om du får finare hållning och gillar klackskor! För det är ju ändå stor skillnad på sådana skor och ballerina. Glad

(Annars måste jag nog säga att föör högklackade skor på redan långa kvinnor ger transa-vibbar)
    Jag tycker att skor med låga klackar ger tant-varning så jag har svårt för sådant. Föredrar höga klackar och inte låga klackar eftersom det är snyggare helt enkelt :) Men till arbete skulle det nog passa bättre med låga klackar, som arbetsklädsel!
Svar på tråden Kan man vara 180+ cm och bära högklackat ute?