• viseversa

Större barn (3+år) som dricker i nappflaska??

SKIT i vad mamma säger. Gör det NI anser funkar bäst för erat barn i eran familj.

• viseversa

Nu har bara ett av mina barn druckit välling och hon drack till hon var lite över 3 år också. OCH då drack hon ur flaska. Hade någon påpekat det så hade jag nog bett dom vara tysta. 

• viseversa
    Anonym skrev 2012-07-31 19:50:16 följande:
    Jag var också lite inne på att hon får dricka så länge hon vill. Jag tycker själv det är en jättemysig stund och vi gosar mycket. Och så varvar hon själv ner väldigt mycket. Hon varvar inte alls ner på samma sätt om hon äter en macka eller fil osv.
    Ts du kan med gott samvete låta ditt barn dricka välling ur flaska ett bra tag till om hon och ni mår bra av det. 
  • viseversa
    lilleskutto skrev 2012-07-31 20:03:27 följande:
    Min 3.5 åriga son dricker mer än gärna välling i flaska. Jag ser inget problem i det. Det är en mysig stund i soffan innan läggdags och så sover han bättre med välling i magen än när han fått tex smörgås.
    Ja sen är det inte lika drälligt med flaska i soffan än om dom druckit det ur kopp. Sen är det mysigare med flaska också=)
  • viseversa
    HopeNeverFades skrev 2012-07-31 20:34:23 följande:
    Jag förstår inte det "hemska" med att låta barn över 3 år dricka ur nappflaska. Välling är ju dessutom nyttigare än exempelvis macka/fil. Så det är ju en bra grej att dricka.
    Mina barn är 2,5 och 4,5 båda dricker välling ur nappflaska. Den stora har börjat tycka det blir jobbigt att suga - de tappar ju som tekniken när de blir äldre så han slutar nog snart. Jag tror inte de håller på så mycket längre än 4-5 år även när de får välja själva.  Personligen tycker jag det är onödigt att "göra en grej" av det för att barnet ska sluta, ta det när han/hon är redo.
    Gör som du tycker känns rätt! och det barnet känns rätt! 
    Nyttigare? Välling är ju typ mjöl och vatten=) tror smörgås och fil är nyttigare faktiskt. 
Svar på tråden Större barn (3+år) som dricker i nappflaska??