• melicia

Frosta ut kylen på sommaren. Går det

Hej. Jag undrar hur man frostar ut frysen på sommaren? morsan sa det fick vi göra i vinter man det lär väl gå på sommaren med. För hur gör annars de i tex varma länder? Har en massa kylväskor eller där de lägger maten i eller. Ha har man stor frys måste man ha många såna. Själv räcker det med en för mig men mina föräldrar tex de har 2 frysar så de skuylle behöva 16 isåfall

• Svar på tråden Frosta ut kylen på sommaren. Går det
  • doggy

Klart man kan , vi har en stor frys i källaren oxå som vi lägger i från den uppe o tvärtom

• EnKoppKaffe

Man behöver ju inte välja den varmaste sommardagen (vilket inte verkar bara så svårt i år). Jag har bara en frys. Jag lägger allt det frysta i papperskassar som jag isolerar med tidningar, det håller kylan bra.
    Jag har också kommit på att dynboxen fungerar som en stor kylväska. Sist ställde jag papperskassarna i den och till och med glassen hade klarat sig utan att (börja) tina.

• Havsluft

VI har två (små) frysar i köket och frostar inte ur båda samtidigt, så då kan vi lägga över sakerna i den andra så länge. Vi frostar inte heller ur dem när de är knökfulla, utan försöker äta ur dem ett tag innan. Vi passar också på att rensa ur frysen och slänga gamla grejer, då brukar det faktiskt inte bli så mycket kvar. Våra små frysar går så snabbt att frosta ur också (ställer in kastruller med hett vatten), så att grejerna lätt skulle klara sig en stund i kylväska.

• Hannathu

man frostar väl aldrig av båda samtidigt???

Tidningar, täcken mm isolerar bra runt det som inte får plats i den andra frysen

• stjärnmamman

det går.. frostade ur våran nyss.. den var så gott som tom
    men annas funkar ju frysväskor lika så bra 

Svar på tråden Frosta ut kylen på sommaren. Går det