Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Tror du lchf är hälsosamt på längre sikt?

på ts fråga svarar jag "osäker" för jag vet inte hur nyttigt LCHF är på  lång sikt.

Det jag vet är att det är farligt att vara överviktig och att det är onyttigt med alltför högt blodsocker, båda delarna kan avhjälpas med lågkolydratsdiet.

• Selfish Geene
    Rödnäbba skrev 2012-08-14 17:00:13 följande:

tja, jag vet inte, jag skulle nog vilja ha en sallad till
    En sallad ovanpå nästan ett kilo grönsaker??

Var tänkte du få plats med allt? Min magsäck skulle explodera av den mängden (och min omgivning skulle dö av mina gaser efter jag ätit 400g vitkål)
  • Selfish Geene
    Rödnäbba skrev 2012-08-14 17:41:25 följande:
    400 gram vitkål är inte särskilt mycket. En portion kålpudding innehåller ca 200 gram. Det är väl inte så konstigt med lite sallad till det?
    Jag förundras fortfarande över vilka jätteportioner jag kunde äta innan jag började med lchf.

500g pasta gick ner hur lätt som helst (tillsammans med köttfärssåsen med lättgrädde) idag skippar jag pastan och äter min köttfärs med riktig grädde istället
  • Selfish Geene
    Rödnäbba skrev 2012-08-14 17:56:54 följande:

Receptet var ett lchf recept...
    det finns säkerligen de som orkar äta 400g vitkål, 200g palsernacka och en portion kött med sås till, men ingen lchf:are i min närhet gör det
  • Selfish Geene
    Rödnäbba skrev 2012-08-14 18:28:38 följande:

endel förstod inte att detta kunde ingå i något recept så jag tar ett annat exempel.

jordärtskocksgratäng med en sallad på majs, ärtor och röd paprika till lunch. Då blir det inget till middagen sen :(
    du kan inte heller äta hur mycket som helst av vad som helst, då blir du tjock och/eller sjuk
    Äter du 500g socker till frukost "får" du inte äta mer under resten av dagen 
  • Selfish Geene
    banansmoothie skrev 2012-08-15 00:37:05 följande:
    Ett ägg om dagen är lika skadligt för kroppen som att röka 5 cigg i veckan.
    jupp det stämmer!

Min morfar åt ägg, 87 år senare: Pang! Stendöd! 
Svar på tråden Tror du lchf är hälsosamt på längre sikt?