Hälsoångest
Jag tror att jag lider av hypokondri. Och det har krävt stort mod och många förnekelser att våga erkänna detta. Just nu är jag inne i en intensiv period, fullt av dödsångest och oro. Och jag mår precis SKIT! Har ganska nyss klarat mej någorlunda ur en period där jag var ganska övertygad om att jag led av ALS, pga ryckningar i tungan som ett symtom. Men efter mkt googlande, samtal med dom på 1177 och efter långa samtal med vänner så har jag på egen hand lyckats förstå att dessa ryckningar beror på oro och stress. Speciellt när jag förstod sammanhanget, när dessa ryckningar försvann när jag blev lugn och kom tillbaka när jag var uppstressad. Nog om ALS, nu är det nästa grej. Hudcancer! Jag kommer dö! Var på vårdcentralen idag och kollade upp dessa leverfläckar, pga flera års oro men aldrig vågat att ta steget. Men nu äntligen vågade jag. Och läkaren hittade 3 stycken som var ojämna i kanterna som behövde närmare undersökning. Jag dog! Visst var jag beredd på det värsta, som de flesta är, men att få det svart på vitt var skillnad! Jag blev så uppslukad av min ångest att jag inte kunde ta in informationen hon sa. Men jag TROR hon sa i stil med "Du behöver nog inte vara orolig, utan vi har det som rutin att remittera patienter till hudkliniken som har ojämna kanter på sina fläckar" eller så är det trösttankar. Jag har blivit helt knäpp och har googlat (återigen) i flera timmar. Men blir inte klokare av det. Har läst många trådar här inne om hypokondri och känner igen mej själv så mkt. Och nu kände jag bara för att skriva av mej lite och hoppas på att någon har erfarenhet om leverfläckar med ojämna kanter. För jag fyller 30 år på måndag och jag vill inte dö nu! :'(