• Snuttan 01

Känner sig som världens fulaste!!

Hej!

Jag är en gravid tjej som har kommit in en piss värld. Jag bara avskyr mig själv. Känner mig ful/äcklig/ingen bra flickvän osv. Ja så fort jag ser mig i spegeln så ser jag en ASFUL tjej med tråkig hårfärg med världens utväxt, ful hy och taskiga kläder. Har många gånger beställt slingtid hos frisör men frisörerna säger att man ska undvika för det kan skada bebis, medans man läser på andra ställen att det är ok. Vad ska man lyssna på.. Blir galen!! Hur ska jag göra för att någonsin kunna känna mig lite snygg???!!!!! Alla tjejer jag ser därute på stan är alla mycket snyggare och bättre än mig på alla sätt. Jag är rädd att min kille ska tycka likadant om mig som jag själv gör och hitta någon som är bättre. Jag är verkligen skit rädd för detta. Vi har köpt hus och väntar bebis i januari men ändå så känner jag såhär. Är jag normal eller bara dum i huvudet???!!!!!

• Svar på tråden Känner sig som världens fulaste!!
  • kiriaki

Jag laste nyligen att den dar forlossningsdepressionen kan smyga sig pa redan nar man ar gravid, att man blir deppig redan innan bebisen kommer.. Det skulle forklara hur du kanner! Sen sa tycker vi tjejer ofta att vi ar fula och risiga nar vi inte alls ar det.. Sa bara for att du TROR att det ar sa sa behover det ju inte nodvandigtvis vara sant! Sjalv hade jag nog inte fargat haret men jag har last att det kan vara okej sa lange fargen inte kommer i kontakt med harbotten och du ar pa ett stalle med bra ventilation/friskluft.. Du kanske skulle ta och ge dig sjalv en SPA-dag om du har mojlighet? Skamma bort dig sjalv, kanna sig frasch osv kan ju boosta sjalvkanslan.. Skaffa nya fina mammaklader kanske? Ga till make up store och fa en sminkning? :) Skaffa ny frisyr? Klippa gar ju aven om man inte vill farga!

• Eisa

Lite dum i huvudet är du nog Är ganska övertygad om att ingen skulle hålla med dig om det du säger om dig själv.

• Solaika

Min frisör färgade då håret på mig utan problem. Det största problemet är att färgen kanske inte blir som man tänkt sig då håret (framför allt det som växt ut sen du blev gravid) kan reagera på annat sätt än man förväntar sig. Hände inte mig dock men jag färgade mörkt. Sen ska man använda färg utan ammoniak.

• bodimit

Jag färgade håret själv när jag var höggravid.ingen fara då. (vad jag vet) Är du orolig för det köpen peruk. Köper du en riktigt bra så blir det faktiskt riktigt snyggt!

Svar på tråden Känner sig som världens fulaste!!