• mysaw

Magen känns så "däst", någon som känner igen sig och hur känns er kring v 19?

Hej!

Min mage känns som den skulle kunna spricka, som om man vore jättemätt! Om jag ändå visste hur sammandragningar känns, men tror nog inte det är det för då blir den väl stenhård?!

Min känns mer utspänd och svullen hela tiden som om musklerna inte räcker till. Är det någon som har upplevt samma känsla? Vad tror ni det är. Jag är orolig så det inte är sammandragningar.

Snälla ge mig gärna några kloka svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-24 17:14:02:
    Jag är i slutet på vecka 19.

• Svar på tråden Magen känns så "däst", någon som känner igen sig och hur känns er kring v 19?
  • JessicaB

Vilken vecka är du i då?

• Strutis

Jag kan känna precis likadant, är i vecka 22 nu, men har kännt det ett tag. Speciellt på kvällarna, när man är trött och mätt! Man får inte äta för mycket för då tycker jag man känner sig sprängfärdig ännu mer...
    Igår kännde jag mer som svidande håll i nedre delen av magen, och det kunde tydligen vara sammandragningar, då ska man vila har jag hört!

Min förra graviditet var likadan, speciellt efter jobbet, då var magen alltid hård och utspänd, sprickfärdig...

//K

• peyton

Känner precis som du, spänd å svullen som sjutton! Men jag har även ganska mkt sammandragningar å det känns inte alls på samma sätt. Vid sammandragningarna så "knyts" livmodern ihop gfanska långt ner mot bäckenet å blir som en stenhård apelsin :) så du behövder säkert inte vara orolig...
    ( e oxå i v 19)

• Clama

Jag är i vecka 17 och känner igen mig. Jag tror precis som peyton inte att det kan vara sammandragningar. Dem har jag också ibland och de får snarast motsatt effekt: magen blir liten och krampartad. Jag tror detta snarare beror på att tarmarna är svullna och att man faktiskt växer rätt snabbt.

Det vore ju nästan konstigt om det inte kändes som att man tänjdes ut eftersom det är precis det man gör. Något som jag brukar tycka känns skönt är att ha mammabyxor med bred mudd som liksom fungerar som ett stöd - den värsta sprickningskänslan mildras.

/clama

• norpan1

Hej

Jag hade så ett tag i mitten av graviditeten. Det visade sig vara mina tröga tarmar som ställde till det. Jag kände mig svullen, mätt, lite olustig, hade svårt att sova osv. Pratade med min barnmorska och hon tyckte jag kunde ta laxerande om jag ville för att rensa tarmarna och det hjälpte kan jag säga. Mådde mycket bättre och det spända i magen försvann efter det.

L

Svar på tråden Magen känns så "däst", någon som känner igen sig och hur känns er kring v 19?