• Anonym

Sex med arbetskompis

Jag är en 22 årig tjej, som har pojkvän och en son på 2 år. Jag älskar min man och min son över allt annat... Men igår snurrade till i mitt huvud och jag hade sex med min arbetskompis på kontorets toa. Jag ångrar mig otroligt nu efter och vet knappt vad jag ska göra :( 

Döm mig nu inte, tycker ni att jag ska berätta eller ska jag bara låta det vara? Åh.. 

• Svar på tråden Sex med arbetskompis
  • Anonym

Du ska GIVETVIS berätta så din sambo får ett val att lämna dig eller stanna....

• motvallskärring

Jag tycker inte att det är självklart att du ska berätta. Frågan är om du klarar av att inte berätta? Kan du hålla den här hemligheten för dig själv? Finns det risk att han du låg med berättar för någon?
    Det viktigaste tycker jag är att du förstår varför det hände, vad fick dig att vara otrogen? Om du förstår det, och gör nåt åt det problemet, och tror att du kan leva vidare så kanske du inte behöver riva upp himmel och jord för det här. Men nån anledning till otroheten finns det ju.

• Anonym

Döm dig inte? klart som fan man gör det. Du har varit otrogen. Du ska berätta så han kan lämna dig och träffa en tjej som inte ligger med andra. En tjej som förtjänar honom. 

• gabardin

Åh det var jättedumt gjort, och om du skäms så är det helt rätt. En sak är att få känslor för någon på jobbet, men att ha sex på en toalett?

Ja, du ska berätta. Han förtjänar det. Hade du och toakollegan skydd? Troligen inte. Du borde inte utsätta din man för risken för könssjukdomar.

Gjort är gjort, nu får du skärpa dig och hantera situationen så bra som möjligt.

• Fool

Jag har svårt att se at man "älskar" någon så mycket som du påstår om man springer omkrig och knullar med en kollega på någon sunkig toalett....

Jag tycker du borde beräta för din kille och sedan gå skilda vägar så ni båda kan hitta nya partners som ni trivs bättre med.

• Anonym
    Fool skrev 2012-08-02 13:13:20 följande:
    Jag har svårt att se at man "älskar" någon så mycket som du påstår om man springer omkrig och knullar med en kollega på någon sunkig toalett....

Jag tycker du borde beräta för din kille och sedan gå skilda vägar så ni båda kan hitta nya partners som ni trivs bättre med.
    Håller med. Älskar? pyttsan.
  • miramar

Om jag var din pojkvän skulle jag inte vilja veta. Varför ska jag bära din skuld? Jag vill bara veta om du tänker lämna mig.

• Fool
    miramar skrev 2012-08-02 20:10:03 följande:
    Om jag var din pojkvän skulle jag inte vilja veta. Varför ska jag bära din skuld? Jag vill bara veta om du tänker lämna mig.
    Varför skulle du inte vilja veta ?
    Varför väljer man att hellre bli bedragen än att se verkligheten som den är ?
    Av rädsla för att bli ensam ?
    Varför ödsla bort sitt liv på ett trasigt förhållande ?

Är det inte bättre att ta tag i problemen och göra något åt dem ?
    Är det inte bättre att börja om på nytt med någon som älskar och respekterar dig på riktigt ?
  • Spacefrog
    Anonym skrev 2012-08-02 09:38:05 följande:
    Döm dig inte? klart som fan man gör det. Du har varit otrogen. Du ska berätta så han kan lämna dig och träffa en tjej som inte ligger med andra. En tjej som förtjänar honom. 
    Varför denna stenhårda moral, och samtidigt anonym? Jag förstår inte. Står ni monogama inte för era 1800-talsvärderingar?
  • Spacefrog
    Anonym skrev 2012-08-02 16:15:55 följande:
    Håller med. Älskar? pyttsan.
    ...som sagt, 1800-talsmoral.

Varken Gud, Jesus eller naturen har bestämt att en bara kan älska en åt gången. Så försök ställa tillbaka den kulturella programmeringen ni fått, om att det bara är så. För det är inte så. 

Jag älskar tre personer. Kan jag, kan alla.
Svar på tråden Sex med arbetskompis