• Pallas

Föd Vaginalt !

Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-02 00:28:51 följande:
    För nej, jag anser inte rädsla vara medicinsk.
    Vad du anser och vad vetenskaplig forskning anser överensstämmer inte. En förlossningsrädd kvinna löper högre risk att råka ut för komplikationer, det är fakta. Då blir det en medicinsk indikation som möjligen kan tala för ett snitt.
  • Pallas

Tre förlossningar:

1 vaginal - dålig anknytning
    1 kejsarsnitt - dålig anknytning
    1 kejsarsnitt - bra anknytning 

• Pallas
    La Lola skrev 2012-08-02 12:05:19 följande:
    Låter nästan som min upplevelse av ett vaginalt.
    Huvva så dålig jag var efteråt!
    Lät som mitt planerade akutsnitt. Det finns helt enkelt inga garantier, oavsett förlossningssätt.
  • Pallas
    Skit i det du skrev 2012-08-02 14:30:59 följande:
    Oj då.. Blir man sängliggandes en vecka efter ett KS?

Lite immobil men kanske är mer rätt ord?

Kateter? Jaa, men det är ju inte en hel vecka..

Jag var uppe och gick 45 min lång promenad dagen efter till min son som då låg på neo. Hade inte tid att vänta på slöa uskor skulle skjutsa mig i de där hemska rullstolarna *s*

Mig veterligen så får man ha med sig sin bebis till uppvaket där man hamnar efter ett snitt.
    Att du blir sövd vid ett planerat snitt tror jag iaf är ovanligt.
    Det är väl mer vid katastrofsnitt?

För mig tog det över 6 timmar innan jag fick hålla min bebis pga hans häslotillstånd.

Så man kan inte bli klippt och allt möjligt i underlivet och få infektion menar du? Vaginalt går alltid bra?

Jag fick ta en dusch samma dag jag blev uppskuren. Och jag inbillar mig att vi myst om inte vår bebis hamnat som sagt på just neo.

Vart får du uppgifterna ifrån att ett barn riskerar bli sjukt av snitt? Låter ju fruktansvärt!

Mitt var förvisso inget planerat snitt utan ett akutsnitt för att rädda min bebis som höll på att dö.
    Men jag upplever det inte som SÅ hemskt som du framställer det TS.
    Jag vägde vid tillfället för snittet dessutom 140 kg. Men inga blodproppar =)

Mitt i allt elände så har jag det vackraste ärret på min kropp, mitt snitt.
    Vad har du liksom? En söndersprucken muff?
    Jag har ingen sprucken muff efter min vaginala förlossning, däremot har jag bestående men efter mina snitt. 

Jag håller inte med TS, men jag håller inte heller med dig. Det finns inga sådana förenklingar som du beskriver. Det är fakta att risken för förlossningsdepression och anknytningsproblem ökar om man separeras från sitt nyfödda barn en längre stund. Det betyder ju inte att det drabbar alla, men det finns statistisk signifikans.
  • Pallas
    Skit i det du skrev 2012-08-02 23:55:52 följande:
    En förlossningsdepression är inget att bry sig om, den går över på ett par år. Så varför grina över det?
    Det är iaf så jag blivit bemött efter vårt helvete.
    Har också blivit bemött så. Det suger.
Svar på tråden Föd Vaginalt !