Anonym (hm) skrev 2012-08-02 11:52:46 följande:
alla som du känner? så trevligt då!
Jag födde mitt 1a barn vaginalt.. eller nej en barnmorska hängde på mig mage och med våld tryckte hon ut honom..!
jag förlorade 2liter med blod och blev sängliggandes under lång tid därefter, kunde INTE gå omkring, behövde ha hjälp för att ens ta mig till toaletten.. kunde inte ta hand om mitt barn heller.. amningen funkade inte, hade ingen som helst mjölk pga blodförlusten! fick till slut efter mycket tjat från barnmorskorna på bb på överläkaren då, blodtransfusion..
jag fick tjata mig till att åka hem! det tog 3mån innan jag var något sånär återställd och kunde gå fritt längre sträckor utan att det svartnade för ögonen.. amningen blev det aldrig något med!
först när sonen var 2mån gammal kunde jag knyta an ordentligt, jag tog såklart hand om honom innan och tyckte att han var världens finaste, men någon kärlek kände jag INTE förrän han var 2mån gammal..
jag stannade alltså kvar på bb nästan 1v, jag blev kvarhållen med tvång.. de vågade inte släppa hem mig.
HADE jag VETAT hur illa förlossningen hade gått så hade jag krävt ett snitt från början, helt klart!!!!
(med 2a barnet så gick förlossningen bättre, åkte hem efter 1 dygn, men hade ist förlossningsdepp tills barnet var 8mån gammalt)...
Låter nästan som min upplevelse av ett vaginalt.
Huvva så dålig jag var efteråt!