• DesJoh

Föd Vaginalt !

Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-02 00:28:51 följande:
    Jag förstår inte diskussionen om kejsarsnitt utan medicinska orsaker. För nej, jag anser inte rädsla vara medicinsk. 

Alla vet ju att det är mycket bättre för både mamman och barnet att föda vaginalt. Om du snittas blir du liksom sängliggande en vecka. Du får kateter, du kan få blodpropp, du blir uppskuren och riskerar att få inre organ uppskurna. Du bedövas så att du inte kan röra dig eller ännu värre, blir sövd! Du får ingen ordentlig anknytning till barnet och kan få infektion i såret.

Alla jag känner som fött vaginalt har åkt hem från BB samma dag, förutom en men då var det för att barnet var sjukt. De har varit uppe och gått nästan direkt efter födseln, de har kunnat duscha och använda vanlig toalett. De har fått mysa med sin lilla guldklimp i sängen tillsammans som familj. 

Varför i hela friden vill du utsätta dig och ditt barn för en sådan mardrömsstart som ett snitt innebär? Barnet löper mycket högre risk att bli sjuk dessutom. Nej, det här förstår jag inte alls. Om du är rädd för att föda så gå till en psykolog innan du blir gravid.  
    Hur vore det om du tog reda på fakta innan du skriver?

1:a barnet födde jag vaginalt - ändå var jag inlagd 1½ vecka på spec-BB. Varför? Jo, jag hade havandeskapsförgiftning och sonen är 7 veckor prematur.

Så alla som föder vaginalt åker INTE hem samma dag bara för att dina bekanta gör det - består världen endast av dina bekanta?!?

2:a barnet födde jag med akutsnitt......jag hade lixom inget val!!!!!Hör & häpna - jag fick anknytning till mitt barn + jag fick duscha + jag gick på toaletten.        
Svar på tråden Föd Vaginalt !