Inlägg från: Anonym (anon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anon)

Föd Vaginalt !

Jag blev snittat efter 48 timmars varkarbete, varav 24 pa bb utan nagra smartstillande bara en TENS. Jag var da vid 10 cm och krystade.. Barnet lag fel och komplikationer tillstotte. Inte nagot jag hade raknat med, men sant hander.

Snittet var fantastiskt. Maken var med. Fick sonen pa brostet direkt, sonen och maken var sedan med mig inne pa uppvaket och hela tiden efterat.  Kande ingenting, var uppe och gick 12 timmar efterat, tog en dusch, och var sen rorlig utan problem. Inga smartor sa jag slangde smartstillande efter 48 timmar da jag anda glomde att ta tabletterna och fick aka hem samtidigt. Fick dessutom blodfortunnande spruta varje dag fram till utskrivningen, det var rutin pa detta bb, alla fick. 

Nu syns inte arret alls.

Sa du forstar kanske varfor jag kande mig manad att skriva ner min historia da den ar otroligt annorlunda mot vad din uppfattning verkar vara.

• Anonym (anon)
    Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-04 19:18:38 följande:
    Ja men t.ex. att man kan få infektion i såret? Att man kan behöva sövas (och det är alltid en risk med att sövas, fråga vilken läkare som helst.) Att man riskerar att de skär fel och i andra organ eller i värsta fall i barnet.  Att man får kateter (och det är en till i tråden som påpekar att det också är en ökad risk för infektion). Man får ökad risk för blodpropp.Det är också en vanlig operationskomplikation.

Och att de jag känner som fött vaginalt har kunnat åka hem tidigt har jag heller inte fel i. Alla går inte sönder i rumpan när de föder barn. 
    Tja far man havandeskapsforgiftning eller durapunktion  efter en vaginalfodsel sa ar det inte sakert att man far aka hem efter nagra timmar...

48 timmar hemgang efter ett snitt tycker jag inte att att behova stanna lange. Det ar manga som foder som vill stanna langre, bade vaginalt och snitt da vissa behover nagra dagar for att komma igen.
    Jag forstar inte heller din hang up pa kateter, det satter de i vid operationer, inte bara snitt, min tog de ut snabbt efterat. Bara att dra i slangen.

Ett planerat snitt har valdigt lag frekvens av komplikationer, daremot ar det manga som liksom jag, borjade med en vaginal fodsel och som sedan blev snittad pga att det tillstotte komplikationer under fodseln. Dessa hade inte skett om jag hade blivit snittad med en gang. Nagot som jag forresten inte ens tankte tanken pa att begara. Men som jag anser alla kvinnor bor ha ratt att bestamma sjalv.

Svar på tråden Föd Vaginalt !