Föd Vaginalt !
Oj du vet verkligen inte vad du pratar om. Den skräck jag kände inför att föda barn är inget man pratar så lätt om! Du har ingen aning om vad jag känner och varför jag inte vill föda vaginalt!!! Det var en läkare som bedömde att det bästa för mig och barnet var att göra snitt! Att föda med en extrem rädsla eller skräck gör att mamman går med ångest i nio månader inför förlossningen, undrar om det gör att anknytningen blir fel?!?! Förlossningen blir ner traumatisk om man är rädd och det medför fler risker för barnet om mamman lider av extrem rädsla!
Vad vet du om att knyta an till barnet vid snitt??? Jag älskar mitt barn precis som du älskar ditt!! Har längtat efter henne, bärt henne i magen och hört hennes skrik för första gången innan jag fick henne på mitt bröst!
Ett kejsatsnitt är det säkraste sättet att födas för barnet! Det finns fakta och forskning som visat på det! Man kan vända på det hela och säga att vi kvinnor som gör kejsarsnitt tar en extra risk för att våra barn ska födas säkert.
Du borde skämmas som tycker och tänker utan att veta hur det ligger till. Du sårar personer som redan mår dåligt över att inte känna sig som en bra mamma som inte vågar föda och som ständigt blir ifrågasatt och mottalad av andra kvinnor!