Inlägg från: Anonym (hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmmm)

Föd Vaginalt !

Föd barn innan du säger något!

Hade jag vetat hur psykiskt och fysiskt påfrestande min förlossning skulle vara så hade jag bett om kejsarsnitt!

36 timmar med värkar varav 7 timmars krystvärkar, en stor blödning efter på en liter om inte mer, paniken då de försökte trycka undan kanten där min bebis hade fastnat!! Nej, usch! Säg ingenting som du inte har en aning om!

• Anonym (hmmm)
    Linnie83 skrev 2012-08-06 23:32:19 följande:
    Jag har inte fött barn än och vill liksom inte bli rädd och uppskrämd. Det är säkert ingen dans på rosor något av dem. Det har jag aldrig på stått. Känns trist att man blir på hoppad för att inte ha rädsla. Bra att alternativ finns för den som behöver 2 olika. Jag kanske måste snittas vem vet men jag utgår att föda på det sättet man rekommenderar altså vaginalt.

Om det var till mig så menade jag inte att skrämma dig utan svarade TS..
  • Anonym (hmmm)

Okej bra..

jag är glad att jag födde vaginalt för nu har jag testat det och jag skulle nog inte göra om det trots att de sägs andra förlossningen är lättare..

Jag mådde rätt bra efteråt, var tvungen att ligga några timmar då jag hade dropp men då de kopplade bort det kunde jag kissa och duscha själv, enda var att jag hade sån träningsvärk efter då man använder muskler som man inte visste fanns typ.. Men att göra om det? Nä, testat en gång, det räcker! Vet inte ens om jag vill ha fler barn..

Svar på tråden Föd Vaginalt !