Föd Vaginalt !
Anonym ((terapi)) skrev 2012-08-08 10:56:01 följande:
Du verkar vara en sympatisk person som tycker att man själv ska få välja...men det där med bearbeta känslor är inte alltid så enkelt. TS skriver följande: "Nej, det här förstår jag inte alls. Om du är rädd för att föda så gå till en psykolog innan du blir gravid." Det är inte alltid lätt att bearbeta saker...för om det bara var att gå till en psykolog och prata några gånger skulle det svenska folket må mycket bättre än vad de faktiskt gör idag.
Jag har skrivit flera gånger om detta...men inte fått något svar av TS om tips på det universala sättet för att bli av med rädslor. Har man inte haft ett problem och inte provat att gå till psykolog för att få hjälp så tycker jag det är lite våghalsigt att skriva som TS. Visst, det kanske finns vissa som får hjälp och visst det blir nog inte sämre av att gå till en psykolog för visst kan det hjälpa till...men av egen erfarenhet är det inte bara att svinga med ett "trollspö" och jag tror att det finns en hel del som skulle hålla med.
Jag har provat det mesta för att bli av med mina problem/rädslor. Jag är inte extremt rädd för att föda varken vaginalt eller med kejsarsnitt (har provat båda)...men jag är absolut inte orädd. Jag tycker båda sätten är skrämmande och otäcka på olika sätt...men inget jag lider fruktansvärt av...lite lagom rädd. Däremot finns det andra saker som jag är livrädd för och som jag jobbat med under över 15 års tid. Jag är idag 33 år gammal, har två barn och ett på väg. Jag har jobbat hårt med mina rädslor och provat många saker...
Tvång på eget bevåg, Affirmationer, Hypnoterapi, Flertal psykologer, coacher, KBT, Sedona metoden, The work av Byron Katie, Healing the inner child (Learning love), Acess BARS, Meditation, Avslappningsövningar, Healing, Rosenmetoden....mm...vad finns kvar? Jag vet inte...Resan med Brandon Bays kanske?. Visst är jag en annan person idag...men långt ifrån färdig och det har tagit ca 18 år att komma dit jag är idag. Att snabbt gå till en psykolog innan graviditet är nog inte så enkelt. Man kanske inte vill börja 18 år innan man blir gravid...typ när man är mellan 5 och 15 år. Om TS eller någon annan kan komma med ett bra tips på metod som hjälper rädda människor bearbeta saker som verkligen funkar effektivt skulle jag bli extremt glad att få höra det. Som sagt jag har provat en del redan så det måste vara något nytt. Kanske tips på en extremt duktig terapeut av något slag. Jag söker med "ljus och lykta"...så TS kan du hjälpa mig och alla rädda med ett bra tips?
jag vet vad som ska hända och ungefär hur lång tid det kommer ta.