• Linnie83

Föd Vaginalt !

Snitt är en op och op är aldrig riskfritt för mamman. Allt har sina fördelar och nackdelar och alla vill olika. Tycker personligen att man ska bearbeta sin rädsla istället för att fly den genom snitt. Men det är jag det, andra resonerar på ett annat sätt. Bra att snitt finns men är ju något man ska använda av medicinska orsaker enligt mig.

• Linnie83

Jag har inte påstått att vaginalt är riskfritt, men det är ju den metoden man rekommenderar. Hade man tyckt att snitt var det bästa för alla hade nog alla fått det. Tycker dock att man ska arbeta mer aktivt för att hjälpa kvinnor att bearbeta rädsla. Tyvärr inga bra tips om rädslan men det är något man borde jobba med och kanske få hjälp med innan man ens är gravid.

• Linnie83

Om det starkaste skället för KS är att man ska vara fin eller att man inte kommer ha ett bra sexliv så är man ute och cyklar lite väl långt. Ingen doktor köper dessa argument. Rädsla kan man nog köpa men inte de andra.

• Linnie83

Självklart är sexlivet viktigt för mig, men att argumentera med en läkare med den frågan är för mig idioti. Han kommer skratta åt mig. Det är ingen medicinsk indikation med det argumentet. Jag blir gravid och tar konsekvensen av att det kan bli komplikationer vid förlossningen i livet finns inga garantier.

• Linnie83

Jag tror inte någon säger just sex som ett argument till doktorn men här verkar ju folk ha det! Jag köper rädsla för komplikationer som ett argument men inte sex. Jag ser också de komplikationer som kan ske vid ks vilket inte heller kanske är trevliga. Som sagt alla har vi våra skäl till varför.

• Linnie83

Det som jag upplever är att man i denna tråd inte får tycka att vaginalt är att föredra. Tycker det e synd att man klankar ner på folk angående hur de önskar ha ett av sina livs bästa upplevelser. Hur vi nu väljer den är upp till var och en. Mamma blir man ju ändå liksom.

• Linnie83

Lapning: Hade man sett en vaginal förlossning som en stor risk för kvinnan hade man inte tillåtit den. Komplikationer kommer med alla saker man går igenom och det tycker jag man ska vara medveten om. Det är det jag vill poängtera och att vi inte skall göra glorifiering av något av allrernativen.

• Linnie83

Ni som tror att jag inte bryr mig om just sex delen har fel. Det gör jag visit! Men vid ks kan man få samväxning av tarmen och organ och infektion. Infektion är det sista man vill ha som nyförlöst. Som sagt medicinsk vetenskap föredrar vaginalt och det gör jag med. Jag praktiserar detta dagligen och håller mig till forskning.

Svar på tråden Föd Vaginalt !