Krokuss skrev 2012-08-02 22:51:16 följande:
Jag var oxå nära att dö i samband med min första förlossning av helt andra anledningar än du. Upplevde efteråt, precis som du att jag var besviken på min kropp och att jag inte kunde lita på den. Men det var då, efter förlossningen var jag ju frisk, även om jag blev deprimerad efteråt.
Hur som helst nu är jag gravid igen och går jag på spec Mvc och har fått all tänkbar hjälp att bearbeta, medicinsk förberedelse och täta kontroller. Till mig sa dem oxå att jag måste kontakta läkare på spec mvc så fort jag blev gravid igen. Tycker att du borde gå igenom din förlossningsjournal med någon av läkarna du hade för att du ska få reda på vad det var som var hände, varför det hände och vad som kan göras för att det inte ska hända igen.
Den här gången kommer med all sannolikhet jag iaf inte bli sjuk, men jag har verkligen bearbetat min tidigare förlossning under denna graviditet vilket jag gärna hade gjort innan jag blev gravid igen.
Tack för ditt svar
det är just det att jag vill bearbeta allt detta innan jag blir gravid för med alla hormoner så kommer jag ju bara vara ännu mer nojig så vill vara föreberedd och om jag ska ha ett barn till vill jag att det ska bli en bra upplevelse.
direkt efter på efterkontrollen så gick jag igenom journalen med läkaren som var med på förlossningen och det som känns så jobbigt är just att de vet inte varför detta händer.
det är ovanligt men vid ett fåtal tillfällen händer det att livmodern inte vill dra ihop sig och man vet ännu inte varför det kan bli så så då vet man ju heller inte hur man ska förhindra det nästa gång och det är det som gör det så skrämmande:(.
får jag fråga vad som hände under din förlossning? och varför du var nära att dö?
jag önskar dig verkligen lycka till nu oh att du får en mycket bättre upplevelse.