Är du och din partner lika tränade?
Är ni synkade i hur tränade ni är (kondition, styrka, "fitness", etc)? Eller skiljer det sig åt? Är ni nöjda med hur det är?
Är ni synkade i hur tränade ni är (kondition, styrka, "fitness", etc)? Eller skiljer det sig åt? Är ni nöjda med hur det är?
Jag kanske svarade lite tokigt, jag tränar mer och oftare än min sambo. Han är starkare än mig då han är man.
Jag är fetare än honom pågrund av att jag äter nog mer än honom tillochmed, och har svårt att sluta. Medan han är smal och aldrig tränar.
Jag orkar simma 2,5 km, men tycker det är jobbigt att gå 4 km. Min man orkar gå 2 mil, men tycker det är jobbigt att simma 500 meter. Så jag antar att vi är lika, men ändå inte.
Jag är löpare och tränar 6-7 dagar i veckan. Min man är modellbyggare och har precis insett att han behöver ut och gå för att inte förfalla totalt. Han har hjärt o kärl sjukdomar i släkten så därför har han tagit tag i att börja röra på sig nu.
Lika otränade just nu XD annars brukar jag träna bra mkt mer. Han är naturligt smal & inte "brydd" på samma vis . Men han kan tex springa upptill 1 mil otränad och jag är glad att jag kan powerwalka 12 km. Så vi har lite olika förutsättningar :)
Vi peppar varandra och håller ungefär samma fart. Ibland ger man upp lite i perioder av mycket jobb eller sjukdom, men vi har jämförbar fysik skulle jag säga. Fast jag är snabbare och han starkare.
Jag är totalt otränad och min partner tränad.
Jag är måttligt tränad, klarar av någon halvmara om året, helst på sommar/höst så jag kan slappa på vintern och min make är vältränad, springer marathon en gång om året och ett par halvmaror. Utspritt över året så han hela tiden har ett mål att träna inför. Han går på gymmet och springer på löpband minst tre gånger om vintrarna, samt styrketränar lite för ryggen ett par gånger i veckan och jag småjoggar några gånger i veckan när det inte är för kallt och halt.
Någon gång på tidig höst brukar vi vara ungefär i samma form, då ligger jag i hårdträning (hårdträning för mig alltså, inte får en elitatlet ), och maken har en rätt slapp träningsperiod.
Just nu tränar jag inte, men jag har perioder då jag tränar några dagar i veckan. Han tycker inte om att träna och gör inte det heller. Han är överviktig och jag på gränsen mellan normalviktig och överviktig :)
Jag är vältränad och min partner är otränad, men det syns liksom inte på honom han är relativt välmusklad ändå. Men det märks när vi gör något ansträngande, han har taskig kondis och klarar inte riktigt av samma vikter som jag.
Simmar 2-3 ggr/vecka och motionerar 2 ggr/vecka.
Min partner tränar inte alls fast å andra sidan har han inte speciellt mycket tid till det, däremot har han sjukt vältränade överarmar ... Förstår inte hur det går ihop :-s
Jag ser inte mig själv som vältränad eller som otränad, så jag röstade på att jag är måttligt tränad.
Jag röstade på att min partner är otränad, eftersom han inte tränar eller motionerar varje vecka.
Men jag måste fråga hur du menar..
Menar du vältränad/otränad till kroppen (muskulös-smal-tjock)?
Eller menar du vältränad/otränad som att man tränar/inte tränar regelbundet?
Eller menar du hur bra kondis eller hur stark man är?