Hänger det cd-skivor och dinglar på din balkong?
Oj tog fel... röstade på (nej men fattar varför vissa har det) Skulle röstat på (What?) Har jag aldrig sett?
Inte jag (sett) heller förrän typ den senaste månaden. Alla mina grannar mitt emot har det nästan... Riktigt fult.. Inte en heller utan typ tio skivor/bbalkong som dinglar och ger solkatter hos mig *gnäll*
Nej, men hos studentkollektivet i våningen nedanför dinglar det. Blir rätt snygga solkatter på huset mittemot när solen står i rätt vinkel har jag sett.
Min farmor har så för att skrämma bort fåglarna :)
De gör ju säkert nytta, men ja... Jag hoppas trenden blir kortvarig. En solkatt är väl okej, men tjugo?
Nej, vi har inga problem med fåglar, tack och lov. Bara en och annan skata eller kråka som sitter på balkongräcket en kort stund, men det gör ju inget.
Fast för ett par dagar sedan såg jag en kråka sittandes på grannens balkongräcke med en skiva rostat bröd i näbben. Så man ska nog inte lämna sin frukost obevakad.
Nej, jag tycker om fåglar och hänger mat på balkongen
Ingen här som har det heller men har sett någon enstaka i stan, men alltså hur illa kan det vara (kanske olika beroende på vart man bor? Bor i mellansverige) vi har fågelmat på balkongen men knappt någon fågel.. Det är iof mycket katter här ute också..
Nej, men där jag bodde för 15 år sedan var jag först i kvarteret med skivor. Jag var en trendsetter (för första och enda gången)!
I samma kvarter gick kommunens jägare runt och sköt av duvor med jämna mellanrum samtidigt som det fanns folk som matade fåglarna genom att slänga ut mat på gräsmattorna (varpå även råttorna matades...). Min grannes balkong fick rengöras med högtryckstvätt innan han flyttade in därför att föregående hyresgäst var en sådan djurvän... Tjocka lager med skit som satt fast i betonggolvet. Bläk.
Japp, fast på altanen då. Hängde upp dom idag efter att femtielvte jäkla skatan vart inne och vänt.. äckligt!! Hört att cd-bling eller folie-bollar ska skrämma bort fåglar. Hoppas verkligen det funkar!!