Elit skrev 2012-08-30 13:43:38 följande:
Oj, är vi på den nivån nu.
Frågan är varför du tror att de skolor som har högst antagningskrav, bäst rankade utbildningar och vars elever har mest framgång på arbetsmarknaden skulle ha lägre intelligens. När det är tvärtom.
Nu har jag ju förklarat i klartext det som jag trodde redan var uppenbart i förra inlägget. Källan är alltså synnerligen relevant, om möjligt underskattar den kanske de verkliga siffrorna eftersom den tar med alla skolor som använder testet. I övrigt länkade jag tidigare till var siffrorna kommer ifrån och det är alltså GRE-resultaten som då gick att använda för att komma in på bland annat Mensa. Eftersom det är deskriptiv statistik på en totalundersökning så är ju källan utmärkt. Något som du märkligt nog inte verkar förstå.
Nu har jag förvisso aldrig sagt att "kvinnor är dumma" utan det är ju något du hittar på. Vad du kanske tänker på är att jag sagt att det finns mer riktigt begåvade män (och riktigt korkade). Skillnaden är ju dock som bekant att jag brukar ha vetenskapliga tidskrifter och publicerade artiklar som källa. Ibland länkar jag till en sida som sammanfattat något och som där länkar vidare till källan. Detta står ju i bjärt kontrast till dig som sällan eller aldrig har någon fakta i ryggen. Det är därför jag vinner eftersom mina åsikter är grundade på fakta till skillnad från ditt önsketänkande.
Jag antar att du fortfarande inte hittat något tillfälle där jag haft fel? ; )
Jag har ju, som du ser, inte skrivit att jag tror att de skolor som har högst antagningskrav (och så vidare) skulle ha lägre intelligens. Jag kommer inte heller att göra det, oavsett hur många gånger du påstår att jag sagt så.
Förövrigt står det dig så klart fritt att anse att du "har vunnit" diskussioner. Jag tror däremot inte att speciellt många skulle hålla med dig om det. Ditt sätt att argumentera är nämligen följande
1) du kommer med ett absurt påstående
2) påståendet backas upp av obskyr hemsida (som gärna behandlar ett helt annat ämne än det som tas upp i tråden)
3) meningsmotståndaren kallas ovetenskaplig när denne kritiserar det absurda påståendet och/eller den obskyra hemsidan
4) du påstår att dina ogrundade åsikter är fakta
5) du tillskriver tillskriv meningsmotståndaren åsikter som hen inte har
6) du upprepar steg 3, 4 och 5 in absurdum och kallar dina åsikter för fakta.
Det är inte så att någon utav dina motdebattanter kommer fram till att du har rätt, folk slutar bara diskutera med dig eftersom du är sjukt otrevlig och inte lyssnar när man påpekar bristerna i dina resonemang eller källor.
Jag har faktiskt hittills inte hittat något tillfälle där du haft rätt. Vilket är märkligt, för av en ren slump brukar ju faktiskt även en blind höna hitta ett korn då och då.