• Svar på tråden Kampen är över för Ultima Thule
  • DR DREI

De var stora där på 90 talet, många lyssnade på de.

• jaghopparhögt
    Sunshine808 skrev 2012-08-03 21:18:42 följande:
    Deras kamp var över när sverigedemokraterna kommit in i riksdagen, om man läser på sd:s hemsida eller lyssnar vad de säger så hör man hur det dryper av främlingsfientlighet. Usch
    Ja det kan man ju tycka, men vad trodde du egentligen? Trodde du att de anti-sd?
  • DR DREI
    Sunshine808 skrev 2012-08-03 21:18:42 följande:
    Deras kamp var över när sverigedemokraterna kommit in i riksdagen, om man läser på sd:s hemsida eller lyssnar vad de säger så hör man hur det dryper av främlingsfientlighet. Usch
    svenskar är kända för att vara främlingsfientliga, inget nytt. Vi gillar våra nära och kära sen ogillar vi alla andra..
  • jaghopparhögt
    DR DREI skrev 2012-08-03 21:24:25 följande:
    svenskar är kända för att vara främlingsfientliga, inget nytt. Vi gillar våra nära och kära sen ogillar vi alla andra..
    Är det inte tvärtom, forskning visar väl att Sverige är ett av de mest toleranta länderna i hela världen? Fast det beror också på vad man menar med främlingsfientlig, om man använder det i ordets rätta bemärkelse så kan det ju stämma lite. Att man håller ett avstånd till människor man inte känner. Men det har väl inte så mycket att göra med vare sig Sverigedemokraterna eller Ultima thule.
  • Anna Svenssonliv

Mina bröder lyssnade på ultima Thule och ett annat liknande band när jag växte upp på 90 talet. Jag gillade många låtar och ville tro på att man kan hylla Norden utan att för den sakens skull stänga ute andra.

• Kya

Bra att de äntligen lagt av. Deras musik är avskyvärd.

The road to hell is paved with good intentions.
  • Anna Svenssonliv

Min pappa och släkt är invandrare vill jag tillägga. Tankar på rasism var långt borta.

• Anova

De har väl inte bidragit till svenskt musikskapande särskillt mycket. Vore det inte för deras nationalistiska approach så skulle de nog ha splittrats för länge sedan.. 
    Om jag ska vara ärlig så trodde jag att de redan hade lagt av.

• jaghopparhögt
    Anova skrev 2012-08-03 21:45:50 följande:
    De har väl inte bidragit till svenskt musikskapande särskillt mycket. Vore det inte för deras nationalistiska approach så skulle de nog ha splittrats för länge sedan.. 
    Om jag ska vara ärlig så trodde jag att de redan hade lagt av.
    Fast det är väl ganska få som bidrar till det? Det mesta som görs i Sverige är väl inget särskilt.
  • Anna Svenssonliv

Jag tycker att mycket av musiken som görs i sverige är fantastisk.

• DR DREI
    Anna Svenssonliv skrev 2012-08-04 13:54:40 följande:
    Jag tycker att mycket av musiken som görs i sverige är fantastisk.
    musik från sverige har skördat många framgångar internationellt. Ingen slump att världsartister använder sig av svenska låtskrivare exempelvis. Det är bra vi skördar framgångar där för det ger inkomster till landet.
  • Pallas

Journalistens följdfråga "...Som Ultima Thule?" är helt enkelt genialisk. Hade nog aldrig kunnat finna mig nog för att ställa den.

• Anna Svenssonliv

Ja, mycket bra. Fantastiskt att han sa så. Haha!

• Rataxes

Ett ganska kasst band. Fattade aldrig varför ett så omusikaliskt gäng lyckades bli så populära.

I suffer, therefore I am...
  • 100kgpappa

Jag tycker det gör skitbra musik! Och deras texter skiljer sig inte nämvärt från tex Sabatons senaste skiva. Ser inget fel i att göra musik om sveriges historia eller göra covers på klassiker.

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Rataxes
    100kgpappa skrev 2012-08-05 11:12:18 följande:
    Jag tycker det gör skitbra musik! Och deras texter skiljer sig inte nämvärt från tex Sabatons senaste skiva. Ser inget fel i att göra musik om sveriges historia eller göra covers på klassiker.

Sabatons musik är iallafall betydligt bättre. WT-raggarna brukar dessutom inte spela Sabaton för omgivningen.
  • 100kgpappa
    Rataxes skrev 2012-08-05 11:19:06 följande:
    Sabatons musik är iallafall betydligt bättre. WT-raggarna brukar dessutom inte spela Sabaton för omgivningen.
    De är ganska olika stilar, gillar både beroende på humör. Vad är WT-raggare?
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Rataxes

Folk som tycker det är jättehäftigt att åka runt på fyllan i ett sånt här ekipage.
    100kgpappa skrev 2012-08-05 11:21:42 följande:
    De är ganska olika stilar, gillar både beroende på humör. Vad är WT-raggare?
Svar på tråden Kampen är över för Ultima Thule