• Anonym (ginger)

Rödhårig - tycker det är svårt med utseendet

Jag är naturligt rödhårig, mycket blek..
    tycker det är svårt med utseendet.. behöver lite tips.. tycker att det är svårt att matcha med färger, stil.

Vad tycker ni passar på en med detta utseende?

Jag tycker att jag ser lite annorlunda ut, allmänt...
    ibland tycker jag att jag är fin men ibland pissful.
    Vad tycker ni om naturligt rödhåriga, fult eller fint?

Stiltips sökes!!!          

• Svar på tråden Rödhårig - tycker det är svårt med utseendet
  • KMW

Jag tycker att rödhåriga tjejer kan vara jättefint. Är inte riktigt lika förtjust i rödhåriga killar.
    Ang färg så tycker jag ofta att grönt är snyggt på rödhåriga, särskilt lite mer åt det militärgröna hållet.
    Du är säkert jättefin!!

• Kråkes mamma

Är du väldigt rödhårig (orange/koppar)?

Min naturliga hårfärg är röd/brun och jag är blek med fräknar på sommaren.
    Färger som passar mig är ganska dova så som plommonlila, mörkgrönt, brunt, marinblått osv. Sen går det ju alltid med svart/vitt/grått.

• Hallonet

Åh, jag tycker det är supervackert med rött hår och blek hy! Lila och grönt är färger jag tycker framhäver hårfärgen fint och brukar även passa hyn riktigt bra. Även blått!

• Anonym (?)

Varför färgar du inte håret, om det blir svårt för dig att matcha kläder menar jag Glad

• Anonym (ginger)
    Kråkes mamma skrev 2012-08-03 13:46:39 följande:
    Är du väldigt rödhårig (orange/koppar)?

Min naturliga hårfärg är röd/brun och jag är blek med fräknar på sommaren.
    Färger som passar mig är ganska dova så som plommonlila, mörkgrönt, brunt, marinblått osv. Sen går det ju alltid med svart/vitt/grått.

Mmm..svårt att beskriva, men orangebrun liksom. Inte brun, men inte heller pippi-färg.

dina färgtips tror jag är ganska bra.. jag fastnar mest för svart, men det kan bli lite trist.. gillar egentligen mycket färg :/  
  • Anonym (Tyra)

senapsgult, mörk orange och grön passar ju alltid (:

• Anonym (ginger)
    Anonym (?) skrev 2012-08-03 13:49:30 följande:
    Varför färgar du inte håret, om det blir svårt för dig att matcha kläder menar jag Glad

jag har gjort det tidigare, men det är jobbigt att hålla på med tycker jag! och man ser ännu blekare ut.. som magica de hex
  • Anonym (ginger)

Smink är också väldigt svårt!   

• Anonym (Tonad)

Rött hår som är så fint på tjejer! Glad Jag tonar håret ljusrött för jag är råttgrå/vit i mig själv och jag älskar det. Gröna/bruna nyanser passar mig,men jag är brun på sommaren så vad du passar i är lite svårare att säga. Inte knalliga starka färger i vart fall,det måste man ha mörk hår och mörk hy för att klara av. Milda blå toner kanske,det hade en ljusröd/blek vän till mig ofta. Smink säger vissa expert att man ska ta motsatt färg ögonskugga mot ögonfärg och det stämmer på mig. Milda toner på läppstift om du är blek,de starka passar bara solbrända.

Många riktigt rödhåriga har dessutom riktigt lockigt hår och gissa om jag är avundsjuk-det tycker jag är perfekt hår!

• R3becca

Jag är naturligt rödhårig, och jag älskar det! Jag är ju naturligt snygg, helt enkelt Flört
    Haha! Skämt å sido... Jag anser att jag passar absolut bäst i blå och gröna nyanser.
    Allt från ljusblått till turkost till mossgrönt.
    Orange och ljusare - typ ljung, lila tycker jag också om.
    Själv har jag riktigt ljusa, isblå ögon och kopparfärgat hår. Inte riktigt åt det bruna hållet men heller inte "pippiorange".

Svart och brunt funkar också riktigt bra, men jag klär mig oftast bara i mörka färger på vintern - då jag är som blekast. (då tycker jag även att det är riktigt snyggt att verkligen framhäva min porslinshy till mina isblå ögon och röda hår!)
    På sommaren vill jag framhäva mina "roliga prickisar" (som barnen säger) som pryder min kropp Glad

Jag är fräknig som.. Ja, jag vet inte vad? Pippi Långstrump?
    Dock är mina fräknar inte orange, utan bruna, och jag blir faktiskt lite lätt brun på sommaren också.
    Eller nu ljög jag ju.. HALVA jag blir brun på sommaren. Jag har inga som helst pigment från midjan och neråt.
    Inte heller på halsen... Det är liksom bara armar, mage, rygg och ansikte som blir bruna  

~ Meija 11-04-12 ~
  • Tealhawk

Kolla in Deborah Ann Woll. (Jessica i True Blood), typ hur hon sminkar och klär sig. Hon är ju ett tvättäkta redhead och ser enligt mig bra ut.

These are not the droids you're looking for
Svar på tråden Rödhårig - tycker det är svårt med utseendet