• TeamCaz

"Dry Clean Only" ???

Jag tänkte ta bort soff-tyget o tvätta det idag, men det står "Dry clean only" på dom.. Vad menas med det? Får jag inte köra det i maskinen eller vad?

Tacksam för svar

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Svar på tråden "Dry Clean Only" ???
  • TeamCaz

ok, tack ska ni ha

• Milio

Om du inte har en tvättmaskin som tvättar utan vatten så är det nog ingen bra idé :)

• principessan

Jag tvättar i maskin ändå... Har gått med 2 olika soffor iaf. Finns soffan ff på marknaden kan du ju testa ett överdrag till kudde om ni har det och beställa ett nytt om det skulle skita sig...

• Duckan

Jag skulle inte chansa. Våra överdrag till köksstolarna är kem, körde i maskin och de krympte rejält.

• TeamCaz

Nä :-/ Jag vågade inte heller chansa.. Dom får sitta kvar tills det blir dags för kem...

• Sale

Jag har maskintvättat saker som ska kemtvättas utan problem =)

• riboflavin

Vi har ett sånt överdrag och fick höra att det gick bra med sån rengöringsskum som torkar som man sen dammsugar bort, det har funkat jättebra. Kommer inte ihåg vad de heter just nu bara.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • TeamCaz
    Sale skrev 2012-08-03 20:05:29 följande:
    Jag har maskintvättat saker som ska kemtvättas utan problem =)

Ah fast detta är en riktigt dyr soffa som vi inte har råd att "riskera" :-S
    riboflavin skrev 2012-08-03 20:20:47 följande:
    Vi har ett sånt överdrag och fick höra att det gick bra med sån rengöringsskum som torkar som man sen dammsugar bort, det har funkat jättebra. Kommer inte ihåg vad de heter just nu bara.

Åh lät smidigt nu ska jag leta

Jag ät nämligen kvalsterallergiker så jag får astma-symtom. Liiiite jobbigt att sitta längre stunder i soffan
  • Milio
    TeamCaz skrev 2012-08-03 22:06:43 följande:

Jag ät nämligen kvalsterallergiker så jag får astma-symtom. Liiiite jobbigt att sitta längre stunder i soffan
    Då skulle jag inte satsa på att spraya soffan med kemikalier om jag var du, bara ett tips :)
  • riboflavin
    TeamCaz skrev 2012-08-03 22:44:54 följande:

Haha, det får bli kem-tvätt

Tack för hjälpen hörrni
    Jag tvivlar på att det kommer hjälpa jättemycket. Kvalster lär ju finnas kvar i själva stoppningen eller?
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • TeamCaz
    riboflavin skrev 2012-08-03 22:48:02 följande:
    Jag tvivlar på att det kommer hjälpa jättemycket. Kvalster lär ju finnas kvar i själva stoppningen eller?

Nää, det hjälper ju inte helt. Kvalster går ju inte att bli av med helt men man kan underlätta lite iallafall med att tvätta ofta
Svar på tråden "Dry Clean Only" ???