• Anonym

Halsbränna innan mens

Tidigare har jag haft halsbränna kanske vart femte år, det förekommer alltså men väldigt sällan. Nu däremot, precis innan förra mensen (som när jag funderar så det knakar kanske var lite liten) och igen innan denna mensen.

Är det vanligt att få halsbränna vid mens, är nästan 30 och aldrig upplevt sambandet innan.

Blir ju nojig eftersom halsbränna sägs vara ett tidigt symtom på graviditet och blödningar kan man ha i alla fall, men i så fall borde de väll inte sammanfalla? 

Någon som kan komma med goda råd eller lugnande ord? Känns lite "fel" att gå och köpa graviditetstest när jag håller på att få mens, men det är ju ingen garanti.       

• Svar på tråden Halsbränna innan mens
  • Anonym

Ingen anna som får halsbränna i samband med mens?

• Surfan88

Jag får alltid det 1 vecka typ innan mensen börjar nu mera! Jag blev jättenojjig först eftersom jag trodde att jag var gravid igen, men så var inte fallet :) kan även tillägga att jag har kopparspiral om det är pgr den! Kram

• Anonym

Tack för ditt svar!
    Mensen kom som vanligt (vilket inte är någon garanti förvisso). Får jag halsbränna nästa gång med får jag nog kontakta BM för det är INTE roligt! Har kopparspiral jag med, men det känns långsökt att det skulle påverka.

Svar på tråden Halsbränna innan mens