• SandyDee

Erfarenheter av hm´s overaller, skalkläder och barnskor?

Jag tycker att hm har snygga ytterkläder till barn och så är det ju billiga men har alltid köpt andra dyrare märken. I år funderar jag på att köpa både skalkläder overall och skor från hm men undrar om de är likvärdiga dyrare märken eller om de fungerar lika bra.

Vad är era erfarenheter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-03 17:26
    Nån som haft dessa?
    www.hm.com/se/product/01405

• Svar på tråden Erfarenheter av hm´s overaller, skalkläder och barnskor?
  • HonSomVet

H&M har väl inte jättemycket barnskor? De skor som de har är väl okej, men de är ju inte fotriktiga överhuvudtaget om man är ute efter det. Mest sneakers och sandaler.

Jag har haft två vinteroveraller och jag har gillat passform osv, men tyget är inte särskilt tåligt. Tyvärr. Men de har kanske ändrat material i år, det vet jag ju inte. Detsamma gäller deras skalbyxor. När tyget i benen nöts mot varandra så går det fort hål, framför allt vid sömmarna. Dvs, detta är på insidan av benen. Det är ju inte speciellt kul och funktionen försvinner ju lite iom det, om det blir hål rakt in.

Jag har dock ändå valt att köpa deras skalbyxor då jag tycker om att de är som hängselbyxor och kommer nog fortsätta göra det. De är billiga om inte annat och funkar ju utmärkt i övrigt.

Har aldrig provat skalbyxorna i riktigt regn, men de stöter bort vattnet iaf. Men man måste ju impregnera ibland. Hon blev heller aldrig genomblöt av overallen.

• SandyDee

Tack för ditt svar. med skor tänkte jag på sneakers och vinterkängorna jag länkat till i uppdateringen.

• HonSomVet

Nu har jag aldrig haft H&M sådana skor och tror det är nytt att de säljer sådana vinterskor. Men jag har jobbat på förskola och jag har sett många snarlika skor, från ex skopunkten och tanken är ju god. Dvs billiga. Tanken är ju god, men jag tycker de är kallare än andra vinterskor, delvis kanske pga gummit runt foten. Gummi kyler.
    Dels är tyget ovanför gummit med största sannolikhet inte vattentätt. Dvs är det plaskigt och barnet hoppar i lite vattenpölar så kommer det komma in vatten genom det tyget. Det har jag sett rätt många gånger.

Nu vet jag inget om hur varma de är så jag reserverar mig där, men jag säger det jag generellt har upplevt. Bor du på ett ställe med plaskiga vintrar och har ett barn i den åldern att de hoppar i vattenpölar, då hade jag inte köpt dem. Då hade jag försökt köpa ett par riktiga vattentäta skor.

H&Ms overall hade jag dock mycket väl kunnat tänka mig att köpa.

• Vinterankan

Vinterskor köper jag alltid på skoaffärer eller sportaffärer av "känt" märke just eftersom att billiga vinterskor ofta är kalla trots att de kanske ser varma ut. Men däremot så köper jag vinterskor som är ganska lätta och så stora som möjligt, då kan barnen ha dom i två vintrar trots att de växer som dårar. 

Overaller däremot köper jag alltid på hennes, coop eller liknande och de har inte varit några som helst fel på dom.  

• plop

Deras skaljackor är helt ok bra kvailite och håller men deras skalbyxor är inte lika bra som POPs så jag köpte ett par från dom för att HMs inte var lika bra och vi är ute väldigt mycket oavsett väder, och skillnaden var väldigt stor på kvaliten. Vinterskor vet jag inte något om men deras vinter kläder är oxå helt ok enligt mig har även haft vinter jackor från dem till mig då jag är kort. Regnkläder har jag flera gånger köpt på ö&B helt ok men regnvantar tar jag och köper hos POP eller Didriksons

Svar på tråden Erfarenheter av hm´s overaller, skalkläder och barnskor?