• Simben

Ni som hade kaxs proxtec vinteroverall i vintras....

....vad tyckte ni om overallen? Nu har ju de nya kommit ut som jag gissar är samma som förra året och inte direkt några ändringar och jag köpte en idag då jag gillar att vara tidigt ute när man ändå har rabattkupong och allt....jag brukar annars köra på reima men tänkte testa nåt annat och lite billigare denna vinter då den bara kommer användas av ett barn och en vinter (tror jag iallafall om hon inte slutar växa ) Vill gärna höra era omdömmen om denna overall...om den höll tätt för vatten? höll dom sig  varma? vi bor ju ganska långt söderut (småland) så det är ju inte alltid jättekallt men ibland smäller det ju till. Tyckte den verkade ganska smidig och lätt, bara den inte är för tunn?? kände på en everest idag oxå och den var ju blytung tyckte jag annars var den fin. Så snälla berätta vad ni tyckte om denna overall från kappahl från vintern som var Hoppas jag gjort ett okej köp nu men har ju oxå 30 dagars rätt att ångra mig på så ös på med omdömmen

Tack på förhand!!

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Svar på tråden Ni som hade kaxs proxtec vinteroverall i vintras....
  • Faile

Larvig: det där är konstigt att det är så olika. Min son var helt torr och varm till skillnad mot många barn med märkesoveraller. Han hade en didriksson året före men den var jag väldigt missnöjd med då den inte höll torrt.

• Margaux

Kan nån hjälpa till med sorleksval? Vi hade Reima förra året och de är gigantiska.... har aldrig köpt något från Kaks så en hjälp uppskattas.....

• Larvig

Faile, visst är det konstigt! Och här sitter vi med en helt oanvänd rosa och en mycket lite använd röd overall, de är ju så fina med klara färger! Är glad att andra är nöjda med de, var ju inte så dyra heller. Sonen har haft Didriksons tidigare, ok men inte mer än så. Har hållt honom varm och torr för det mesta. Men med ett extra lager under. Inte värt att betala fullt pris tycker jag.

Köpte en Reima Tec + till dottern på superrea i våras någon gång, fick 50 % rabatt. Hoppas vi är lika nöjda med denna. 

• Larvig
    Margaux skrev 2012-08-18 23:18:08 följande:
    Kan nån hjälpa till med sorleksval? Vi hade Reima förra året och de är gigantiska.... har aldrig köpt något från Kaks så en hjälp uppskattas.....
    Tyckte overallerna var normalstora. Reima är gigantiska, dottern använde strl 86 i overall men hade 92/98 i kläder. Sonen hade samtidigt 104 i Kax-overall och 98 i kläder, vissa kläder kanske 104. 
  • Margaux
    Larvig skrev 2012-08-18 23:22:18 följande:
    Tyckte overallerna var normalstora. Reima är gigantiska, dottern använde strl 86 i overall men hade 92/98 i kläder. Sonen hade samtidigt 104 i Kax-overall och 98 i kläder, vissa kläder kanske 104. 
    Rent bortsett från att ni inte gillade Kaks, vilken storlek hade du valt till min 2,5 åring? Han hade 86 Reima förra året, och nu har han typ 92/98 från Pop om det säger dig något......
    Vi ska ha en HH vinteroverall också(har inte provat men för köpa på 50% från den nya kollektionen så då försöker vi). Men en extraoverall till dagis hade varit kanon..... Ville så gärna ha en från Pop men de är så himla dystra färger.... 
  • Larvig
    Margaux skrev 2012-08-18 23:30:19 följande:
    Rent bortsett från att ni inte gillade Kaks, vilken storlek hade du valt till min 2,5 åring? Han hade 86 Reima förra året, och nu har han typ 92/98 från Pop om det säger dig något......
    Vi ska ha en HH vinteroverall också(har inte provat men för köpa på 50% från den nya kollektionen så då försöker vi). Men en extraoverall till dagis hade varit kanon..... Ville så gärna ha en från Pop men de är så himla dystra färger.... 
    98 kanske. Prova overallen på så ser du om den passar. man måste kunna greppa ett ordentligt tag i grenen när overallen är på, men barnet ska kunna röra sig obehindrat. Och så är det ganska länge tills den ska användas också... Är det 98 som sitter bäst på honom nu från Kappahl, eller 92? om det är 98 skulle jag nog prova 104 också. 
  • Margaux
    Larvig skrev 2012-08-18 23:36:56 följande:
    98 kanske. Prova overallen på så ser du om den passar. man måste kunna greppa ett ordentligt tag i grenen när overallen är på, men barnet ska kunna röra sig obehindrat. Och så är det ganska länge tills den ska användas också... Är det 98 som sitter bäst på honom nu från Kappahl, eller 92? om det är 98 skulle jag nog prova 104 också. 
    Vi har faktiskt inga kläder från Kappahl just nu så jag vet inte.... Måste kanske prova då! Man kan ju alltid köpa hem och sen byta. Vi har ärvt en Friends i 92 från förra året också, som kan användas i början av sesongen.
  • Lovisa09

Margaux: min dotter är 2,5 år i vinter, väger ca 13 kg och är nu ca 92 lång, jag köpte stl 92 i overall till henne, 98 alldeles för stort, enl personal på kappahl är kaxs stora i storlek!

• FruSen

Min dotter hade 98 i fjol. Hon hade då strl 98 i kläder också, tyckte den var bra och rymlig. Jag köpte ifjol två overaller, en i 98 och en i 104 då jag var rädd att 98 skulle bli för liten i och med att hon hade 98 och 98/104 i kläder. Hon kunde ha sin 98-overall från okt till april och fick på sig fleece under också!
    Nn är hon strax över 1 m lång, väger 17 kg och kan ha 104. Dock har jag köpt i 110 för säkerhets skull så det inte ska bli trångt med fleece senare i vinter. 
    Hon är 3.5 nu 

• ventilera mera
    Margaux skrev 2012-08-18 23:18:08 följande:

Jag har köpt 104 till sonen... han är 2,5 nu, väger 16-17 kilo och är runt 95 lång... han hade 92 ifjol och den räckte precis tills den inte behövdes längre, och då hade han plats för underställ också.
  • spökplumpen

Jag fick tipset på pop förra året att overallen ska räcka över barnets huvud om man håller upp den mot kroppen. Då ska den enligt dem vara lagom stor för att växa i, ge rörelsefrihet men samtidigt inte vara för stor. Jag tyckte det verkade lite för stort med tanke på att overallen han hade haft säsongen innan var för stor även i slutet av säsongen. Med facit i hand hade jag dock kunnat köpa större än jag gjorde för just förra vintern så växte han mer än innan, men sånt vet man ju aldrig innan.

• sophiie

Vi hade kaxs enda som jag tyckte mindre om var att armmudden hade en skåra till tumme, vilket jag tycker var onödigt. Resårbandet lossnade även ganska snabbt.

Men i helhet en bra overall!!!

• Nina76

Vi hade en förrförra året och var supernöjda!! Skrattande  Hade setet med jacka - byxa också att ha hemma. Inget läckage och varm var hon så det räckte och blev över.
    Förra året missade jag att köpa en och då fick vi nöja (!!) oss ´med en PoP-overall. Denna kostade betydligt mer än Kaxs och det slutade med att den knappt är använd för dottern 3 ½ kunde inte ta den på sig själv. Den var dessutom dyngsur (och därmed jättetung) efter en dag på förskolan.
    Men i år (kändes som om jag var först i världen... Flört) var jag på KappAhl och köpte en multifärgad vinteroverall endast iklädd linne, kjol och sandaler.  Solig 

So come on winter, we are ready!!! 

• Eowyn81

Jag är överlag nöjd med overallerna som mina två barn hade förra vintern. De är välanvända och tvättade några gånger men fina i färgen och inga hål eller revor. Och det viktigaste, båda barnen var varma! Däremot tyckte jag att armmuddarna var alldeles för tajta, det var svårt att få igenom händerna genom muddarna på lilltejej  eftersom hon inte kunde hjälpa till så mycket själv (hon var ett år då). Och på resårbandet hade de klistrat fast en plastdetalj på ovansidan och det lossnade när man tvättat overallen ca två ggr (jag tyckte jag såg att det var sytt på årets modeller istället.)

• 040510

Tycker den e bra har köpt i år. Hoppas sonen håller sig torr i den.

Svar på tråden Ni som hade kaxs proxtec vinteroverall i vintras....