• PolyPond

Vadderad bh

Försökte köpa bh igår. Jag har ingen stor byst och det slog mig att det blir svårare och svårare för vare gång att hitta en snygg och bekväm ovadderad bh. Är det verkligen så sällsynt att folk med kupa mindre än c-d inte vill pusha upp och förstora sina bröst?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vadderad bh
  • J90

Jag skulle rekomendera Lindex egna b-h. Finns i både vit, svart och nude. Ovadderad, inga mönster som syns igenom t-shirten och skön som tusan enligt mig! :)

• FruSen

Instämmer!

J90 skrev 2012-08-03 21:15:32 följande:
    Jag skulle rekomendera Lindex egna b-h. Finns i både vit, svart och nude. Ovadderad, inga mönster som syns igenom t-shirten och skön som tusan enligt mig! :)

• PolyPond
    J90 skrev 2012-08-03 21:15:32 följande:
    Tror jag provat alla möjliga på lindex. Är inte så förtjust i formpressade heller. De klarar sig så dåligt i tvättmaskinen. Det fick bli amnings-bh för att jag skulle få det jag önskade denna gång.
  • J90
    PolyPond skrev 2012-08-03 21:21:29 följande:
    Tror jag provat alla möjliga på lindex. Är inte så förtjust i formpressade heller. De klarar sig så dåligt i tvättmaskinen. Det fick bli amnings-bh för att jag skulle få det jag önskade denna gång.

Ok. Fler kan jag inte komma på, men nog är det en jävla djungel allt! :/
  • 1978

Har du letat i renodlade underklädesaffärer? Mitt behå-liv revolutionerades sedan jag övergick till det! En behå där kostar tre gånger så mycket, men håller för det mesta längre (håller t.e.x. formen i tvätten och resåren åldras inte lika fort) och man kan få hjälp av personalen så att den sitter perfekt. Tänk dig att be kassapersonalen på HM att titta in i omklädningsrummet för att se till att du valt rätt behåstorlek! Har en högst ordinär byst och skulle inte vilja ha behåar från lågpriskedjorna (HM, Lindex osv.). Har hellre få och bra.

• FruSen

Jag har inga problem med Lindex vadderade bh i tvättmaskinen. Jag tvättar dock aldrig bh tillsammans med annan tvätt. Jag kör bh'arna i en tvätt i nätpåsar. Mina har hållit form och vaddering i flera år!

PolyPond skrev 2012-08-03 21:21:29 följande:

• PolyPond
    1978 skrev 2012-08-03 22:04:10 följande:
    Har du letat i renodlade underklädesaffärer? Mitt behå-liv revolutionerades sedan jag övergick till det! En behå där kostar tre gånger så mycket, men håller för det mesta längre (håller t.e.x. formen i tvätten och resåren åldras inte lika fort) och man kan få hjälp av personalen så att den sitter perfekt. Tänk dig att be kassapersonalen på HM att titta in i omklädningsrummet för att se till att du valt rätt behåstorlek! Har en högst ordinär byst och skulle inte vilja ha behåar från lågpriskedjorna (HM, Lindex osv.). Har hellre få och bra.
    Jag tror jag måste börja. Det känns inte så roligt att punga ut med tusen spänn för en sketen bh dock. Och jag vill inte handtvätta.
  • PolyPond
    FruSen skrev 2012-08-04 10:28:42 följande:
    Menar formpressad inte vadderad
    De jag provat med har tappat formen. Jag vet att jag borde handtvätta, men jag hatar det, så då blir det inte av.
  • FruSen

Jag har aldrig haft det problemet. Som sagt jag tvättar mina bh'ar separat, inte med övrig tvätt. Och så ligger de i nätpåse såklart. Inga problem. Jag kör ett kort program (har ett 30 minutersprogram på min tvättmaskin) med skonsam centrifugering.

PolyPond skrev 2012-08-05 09:00:20 följande:
    De jag provat med har tappat formen. Jag vet att jag borde handtvätta, men jag hatar det, så då blir det inte av.

• PolyPond
    FruSen skrev 2012-08-05 09:32:40 följande:
    Jag har aldrig haft det problemet. Som sagt jag tvättar mina bh'ar separat, inte med övrig tvätt. Och så ligger de i nätpåse såklart. Inga problem. Jag kör ett kort program (har ett 30 minutersprogram på min tvättmaskin) med skonsam centrifugering.
    Hur många har du, som kan tänka dig att köra dem ensam i maskinen?
  • The past is now
    FruSen skrev 2012-08-05 09:32:40 följande:

Inget milöjtänk där inte. :-O Har du flera 100 bh`ar?

Nåja jag har en normalstor byst och efter 4 barn som har ammats är dom inte som dom var förr så jag vill ha badderad. Men det jag söker nu är vadderade UTAN bygel för jag hatar när den skär i revbenen under bysten.Vart finns det? Det är ju som sagt en jäkla djungel att hitta något som sitter bra.  
  • The past is now
    The past is now skrev 2012-08-05 09:49:50 följande:

Nåja jag har en normalstor byst och efter 4 barn som har ammats är dom inte som dom var förr så jag vill ha badderad. Men det jag söker nu är vadderade UTAN bygel för jag hatar när den skär i revbenen under bysten.Vart finns det? Det är ju som sagt en jäkla djungel att hitta något som sitter bra.  

Åhh dumma tangenter: Miljötänk
  • FruSen
    PolyPond skrev 2012-08-05 09:44:44 följande:
    Hur många har du, som kan tänka dig att köra dem ensam i maskinen?
    BH'arna tvättar jag såklart tillsammans. Inte med all annan tvätt dock.
    Jag har 6 st, kör de tillsammans i en maskin i olika nätpåsar.
  • FruSen
    The past is now skrev 2012-08-05 09:49:50 följande:
    Nej, vem behöver fler a100 bh'ar?
    Det är väl inte konstigare att tvätta BH'ar i en maskin som att tvätta finblusarna i en maskin, arbetskläderna i en maskin och sängkläderna i en maskin? Eller blandar du allt ??
  • PolyPond
    FruSen skrev 2012-08-05 09:54:55 följande:
    Nej, vem behöver fler a100 bh'ar?
    Det är väl inte konstigare att tvätta BH'ar i en maskin som att tvätta finblusarna i en maskin, arbetskläderna i en maskin och sängkläderna i en maskin? Eller blandar du allt ??
    Jag har nog så mycket av allt att det blir en maskin. Dock inte bh.
  • 010306

Brukar också leta efter såna utan formpressning / vaddering .. hade varit kul att ha nån att variera med men verkar inte lätt att hitta i 70 D/DD.. Gillar Ella May eller va dem heter på Lindex annars..brukar tvätta mina i tvättpåse med och brukar inte ha några problem med mina.

• 1978

För behåarnas skull låter det jättebra att köra dem ensamma i en maskin. Men det känns inte så kul miljömässigt, som sagts. Man har ju inte så många så det blir ganska många tvättmaskiner med bara lite rassel i. Kanske kan man slå sig ihop med grannarna.

Så mycket som 1000 kronor jag har inte lagt på behå, faktiskt. Jag har tyckt att det har räckt att komma upp i 500-kronorsklassen för att de ska vara tillräckligt bra för mig. Men har man en större byst så blir det ju oftast dyrare.

Svar på tråden Vadderad bh