• Anonym

Missfall... Hur långt tid innan rejäl blödning?

Plussade i måndags och kom fram till att jag borde vara i v. 6. I onsdagskväll fick jag dock en rosa flytning på pappret och lika så igår morse (torsdag). Ngr timmar senare kom det ngr droppar blod i trosan och vips var i stort sätt alla grav symptom som bortblåsta. Lite molvärk igår kväll men därefter även ytterligare lite blod (Max i storlek som en 1-krona). Nu idag har jag haft jättelite bruna flytningar och ikväll även lite mer blod när jag kissade... Men absolut inte särskilt ont eller ngn större blödning ännu... Hur som och efter lång inledning... Ngn som har erfarenhet om hur lång tid det kan ta innan man får ut allt? Känner mig så klart jätteledsen och önskar sååå att allt ändå är som det skall och att mitt pyre finns kvar därinne iaf, men min intuition säger mig att det är kört! :0( Som jag känner nu vill jag bara ha ut allt så fort som möjligt och så att jag kan sluta hoppas hela tiden... Sååå, är det ngn som kan dela med sig av sina erfarenheter med hur det varit för er vid mf?! Måste man få ont vid mf eller blöda mkt? Eller kan det vara mf trots att man knappt blöder och isf, hur får man då ut allt? Medicin? Tacksam för svar! :0)

• Svar på tråden Missfall... Hur långt tid innan rejäl blödning?
  • April barn

Det kan vara på alla möjliga olika vis både vid missfall och grav. Jag tycker du ska åka till gyn och få det upp kollat.

• Anonym

Hade jag gärna gjort men min gyn har semstängt och det var visst väldigt mkt att göra på gynakuten när jag ringde dit... :0( har en tid hos min gyn den 14:e och tänkte att jag blir tvungen att vänta tills dess... Även om det känns grymt jobbigt! :0(

• April barn

Okej men det är ju inte långt kvar till den 14 då ser man ordentligt, lycka till!

• Anonym

Hej

Vilken jobbig situation.
    Jag har haft två stycken missfall i år. det ena missfallet hade jag i vecka 5 någon gång.
    Men där blödde jag som en mens kanske lite mer ungefär i en vecka sammanlagt.
    Andra missfallet upptäcktes i vecka 13 men embryot hade dött i vecka 6.
    Här fick jag cytotec för att sätta igång blödningen, den behandlingen fick jag göra om för att allt inte kom ut. så med allt tog det 3 veckor ungefär. 

Har ni ingen akutmottagning? Så du kan få en akuttid? Måste  ju vara jobbigt att gå en i en ovisshet.

Lycka till i alla fall.

Kram

• Snöfrun

När jag fick MF i vecka 7 så blödde jag rejält redan första dagen. Mycket mycket mer än vid vanlig mens. Men det kan säkert variera. Jag håller tummarna för att det går bra trots blödningar. Kan du ringa till MVC på måndag och få hjälp där tidigare än hos din gyn?

• Anonym

Tack för era svar och jag beklagar verkligen era missfall!!! Detta är mitt första mf (hoppas innerligt att det inte bli fler och lider med dig anonym som dessutom fått två st under detta året!!) och har alltid trott att mf alltid är en stor blödning direkt. Fortfarande blöder jag knappt ngt alls (bara precis lite på pappret när jag kissat typ) men jag känner mig så säker på att allt är förbi... Inga ömma bröstvårtot längre, magen är återigen platt, ingen molvärk, inte kissnödig och inga flytningar... :0( Kanske skall ringa gyn akuten igen på måndag för att se om de har ngn tid iaf... Ngn som har erfarenhet av missfall liknande mitt, där det liksom inte kommer igång men ändå varit uppenbert att det är mf? Stort lycka till ni andra med kommande graviditeter!

• April barn

Mitt första MA hade jag småblödningar från v.8 till v.18 då de upptäckte att barnet dött v.8 när småblödningarna börjat, drar det inte igång är det viktigt att kolla. De ville inte kolla mig eftersom småblödningar ju är såå vanligt!
    Andra gången han jag inte börja blöda, de upptäcktes på vul tidigt.
    Ring gynakuten på måndag och stå på dig, man ska inte behöva gå runt i ovisshet.

• Anonym

April barn - nä fyyy, så hemskt att få reda på det först i v. 18! :0( Låter ju inte klokt! Lyssnade de aldrig på barnets hjärta vid dina bm- besök och undrade de aldrig varför ditt sf-mått inte växte? Med min dotter (nu 2,5 år) mätte de sf-måttet var 3:e v från v. 13 har jag för mig och jag fick lyssna på hennes hjärtljud vid varje besök... Beklagar verkligen och håller mina tummar att det går vägen nästa gång!! Får se om jag ringer på måndag... Blödde lite mer nu för en timme sen ca och är som sagt redan 99,99% säker på att jag fått mf. :0(

• April barn

Nej här lyssnar de inte på hjärtljud och mäter sf mått för ens efter v24+0.. Ja detta var 09 och vi har hunnit få en son ytterligare ett ma och är nu gravid i v.14+6 Urs vad tråkigt, var detta första graviditeten? Håller tummarna för er!

? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011? Bf 27 Januari 2013 ♥
  • Anonym

Åh, vad tråkigt! Jag vet vad du går igenom mer än väl... 

Har haft två missfall så jag kan ge dig detaljer:

1) Brunt i 1,5 dag, därefter slemmigt rosa 1/2 dag och "störtflod" då det mesta kom ut därefter kraftigare blödningar i 2-3 dagar. Total blödning i 16 dagar. Hade ont såklart, men mest omkring innan fostret kom ut och det var hanterbart med hjälp av några Citodon.

2) Brunt i 6 dagar mera tilltagande vansinnigt ont, får Cytotec efter MA konstateras i två omgångar, händer inget, fortsatt sparsam blödning men enorma smärtor. Denna smärta är den absolut värsta jag varit med om, mer eller mindre konstant i 5 dygn! Skrapas akut efter 11 dagar, total blödning 16 dagar. 

Tja, det kan se väldigt olika ut. Jag skulle säga såhär - du kommer inte att missa när fostret kommer ut. Gör det så ont att du behöver något för det eller det inte kommer ut så skall du söka. Av mina två missfall var nr 2 helt klart värst även om jag blev förskonad från att se allting komma ut då jag skrapades till slut.
    Hoppas det löser sig snart. Kram.

Svar på tråden Missfall... Hur långt tid innan rejäl blödning?