Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Avtändning från helvetet....

Hej!
    Jag kallar mig Mia så vet du vem jag e ;)
    Gott att du fått sova det är jätte viktigt att få lite sömn - själv har jag knappt sovit alls men jag däckar väl snart antar jag.

Att du får ångest och orkeslös ja allt du känner det tillhör abstinensen - det är INTE du.
    Det går över men det är jobbigt till tusen - jag vet.
    Försök att distrahera dig så mycket som det går med vad som helst - INGA PILLER 
    Mot värken i kroppen brukar jag bada varma bad gör det om du har badkar eller duscha varmt, det lindrar lite.
    Mat och dryck så mycket som du kan i alla fall dryck om du inte kan äta.
    Du kommer att klara det - tänk inte så mycket på i morgon utan stå ut idag minut för minut, det klarar du.

När jag får skriva till dig så hjälper jag mig själv oxå så tillsammans kan vi komma en bra bit på vägen om du vill.
    Jag hamnade på sjukhus när jag injicerade morfin - bara för att jag ville må lite bättre.
    Så jävla dumt!!
    Jag har använt opiater i 30 års tid och dom senaste 20 åren varje dag bara för att jag skulle komma upp ur sängen - va e det för liv??

Det var så med mig oxå att ingen visste eller såg det på mig eftersom jag var "normal" men chefen på jobbet kom på mig. Blev skickad på avgiftning och sedan behandling i 14 mån - men jag hade ju inga problem tyckte jag så jag gjorde som jag alltid gjort fortsatte. 
    Tyckte att livet var skit utan droger - men livet är skit MED droger så är det bara.
    Nu vet jag att jag är Allergisk mot alla sinnesförändrande medel så nu tar jag nya tag och går tillbaka till NA eller AN som det väl heter hos er - då håller jag mig drogfri.

Försök att ta dig till ett möte - du behöver inte säga något mer en ditt namn sedan kan du bara sitta och lyssna om du vill.
    Jag skall inte säga att du inte klarar detta själv det kanske du gör - jag vet bara att jag INTE gör det och jag vill inte prova en gång till.

Så - ska vi hjälpa varandra???

Ta väl hand om dig
    Jag går in här ofta och kollar om du skrivit så SKRIV innan du gör något dumt så pratar vi lite - det behöver jag med för suget är enormt just nu.

KRAMAR

• Anonym (Lena)
    Lena ska det vara inte Mia ;)
  • Anonym (Lena)

Tack, sympati  o trådskaparen
    Dom här immodium hjälper inte på mig - ni kanske har starkare i USA.
    Jag vet det är hemskt att behöva sitta på toastolen och med huvudet nedstucket i en hink.
    Jag har varit sängliggande sen jag kom hem från sjukhuset med hemsk värk i kroppen- känns som skelettet är gjort av krossat glas. Men det kommer att gå över.

Bra att du äter och dricker och att du klarar ta hand om barnen,du är en kämpe.
    Att vara nära döden det kan jag skriva under på - och en opiat abstinens är verkligen att vara i helvetet.

Du kommer väl inte att träffa din langare?? 
    Tar du något då så kommer det inte bli lindrigare för man tar vid där man slutade - det går åt helvete det vet du.
    När man tänker att man får köpa billigt så tänker man ju på pengar såklart - men tänk egentligen vilket högt pris vi ändå får betala. Vi betalar med våra liv som insats - det är inte självklart att vi överlever. Jag hade tur denna gången - några av mina "vänner" har  inte haft samma tur.

Du kommer att stå emot imorgon - du har mig och dom andra här i tråden så skriv skriv skriv.
    Är du drogfri så hjälper du mig att hålla mig drogfri och det är jag väldigt tacksam för.
    JAG TROR PÅ DIG - KÄMPA PÅ!!!!!!!

Självklart så hjälps vi åt!!!!!

Kramar i massor

• Anonym (Lena)

Gott att höra din inställning - var vaksam bara även med alkohol om du nu dricker det för det är ju en drog det med och det är en trigger.
    Bra att du har lite goa grejer att göra framöver, det kommer att göra dig gott även om det känns tungt.
    Jag allt det där med frysa svettas rysningar mm tillhör abstinensen - feber hade jag dom 2 första dagarna men det går lite upp och ned.
    Det kallas ju för cold turkey när man bryter helt och det är ju för att man får dom där rysningarna - gåshud.
    Du har snart 6 dagar drogfri tid GRATTIS - det är inte alla som klarar det, var stolt över dig själv och fortsätt så som du gjort.
    Jag känner mig oxå bättre även om det är kasst så står jag ut - jag är piggare i huvudet och det är skönt.

Jag har en operation som väntar mig men jag kommer att vägra morfin om jag nu inte måste ha det under operationen - och jag kommer att få prata med operationsteamet om just detta.

På NA har jag en sponsor/mentor som kommer vara med mig på sjukhuset så mycket hon kan - även om jag inte vill ha något morfin så litar jag inte på mig själv så jag tar all hjälp jag kan få.

Ja NU tar vi tillbaka våra liv - vet inte hur gammal du är men jag är 47 och skadade mig när jag var 15 fick då opiater och efter ett antal år så började detta helvete som till slut ledde till ett tungt missbruk. Tyckte inte själv att jag var narkoman - jag jobbade, idrottade, hade "vanliga" vänner, sambo och ingen såg/ser att jag gick på droger.
    Levde helt enkelt ett dubbelliv.
    Men sen brast bubblan och hela familjen fick veta då när jag fick åka iväg 60 mil hemifrån för avgiftning och behandling.
    Så min vän KÄMPA PÅ!!
    Jag finns här och kan jag hjälpa dig så hjälper jag mig själv.

En dag i taget kan bli till veckor, månader, år - men bara om vi vill.
    Nu ska jag försöka sova här är kl 00.42
    Vi hörs i morgon.
    Kramar om

• Anonym (Lena)

Jag tror visst att du kommer att känna dig glad igen - men det blir väl inget halleluja moment precis. Opiater är går ju på belöningscentrat och man blir euforisk och allt känns helt ok. Men så är inte livet - det går upp och ner.
    Vi blir avtrubbade och när man slutar använda då börjar man ju känna massa känslor och vet inte riktigt vad som e vad.
    Jag går till en psykiatriker för att hantera allt jag känner och varit med om och det känns skönt.

Förstoppning, hallisar, ep anfall, massa jäkla skit får man och ändå fortsätter man.
    Sinnessjukt!!!!!!!!!!!!! 

Bra att du skriver av dig - dela med dig så känns det lättare.
    Du är INTE ensam <3
    Kramar om <3 

• Anonym (Lena)

En sak till - Drogerna har fått oss att göra saker vi ALDRIG skulle göra annars.
    Vi blir sjuka när vi använder och gör dom mest idiotiska saker.
    Det kommer att bli bra - håll ut min vän<3
    God natt  

• Anonym (Lena)
    Anonym skrev 2012-08-05 08:14:30 följande:

Jag blir tvärtom väldigt deprimerad och självmordsbenägen,sen å andra sidan helt stirrig och får ryck av att köra till köpenhamn och speeda runt,blir helnojig och skämtar mycket.Jag förstår inte på mej själv.Vet att innan tradolan var jag en skämtsam och jämt glad person.Nu är jag jämt deprimerad och har massa självmordstankar.Vågar snart inte ta bilen mer,kan sitta och stortjuta i bilen för ingenting och det är mycket farligt,lätt att då trycka gasen i botten.
    Såg nu att du blev deprimerad när du använder och det kan ju bli så att man blir mer och mer tolerant, för att känna samma effekt som i början så kräver hjärnan mer.
    Men att öka dosen kommer att få katastrofala följder - försök att sluta för du mår ju ändå inte bra på att använda.
    Tramadol/tradolan är en lätt opioid  men ett riktigt rävgift.
    Var snäll mot dig själv - du är värd att må bra UTAN PILLER.

Kram 
  • Anonym (Lena)

Vad glad jag blir för din skull att du känner att du är på väg tillbaka - BRA JOBBAT!
    Men du, ta det nu försiktigt och tro inte att du kan ta bara en - för det kan du inte.
    Vi vill inte bara ha en - EN ÄR FÖR MYCKET TUSEN ALDRIG NOG!

När jag läser alla inlägg som jag gjort så fattar jag inte att det är jag som skrivit det - är inte alls så där positiv :(
    Ja jag har gjort det här många gånger nu sen jag började mitt försök till ett drogfritt liv för 2 år sedan - och jag sitter här igen med abstinens.
    Jag finner inga ord om vad jag tycker om mig själv......
    Nu är det riktigt riktigt jobbigt för mig usch......

Men som sagt: Var nu stolt över dig själv för du har kommit en liten bit på den väg som bara kan leda till ett bättre liv och ett DROGFRITT sådant.

Jag är stolt över dig för detta är en mardröm från helvetet!!!!!!!!

STOR STOR KRAM till dig och dina barn som har en fighter till mamma!!! 

• Anonym (Lena)

Det inlägget är inget att bry sig om - många tycker så.
    Det gjorde min familj oxå innan dom fick komma på anhörig träffar.

Självklart så stöttar vi varandra ändå - tycker väl att när någon vill göra en förändring till det bättre och kanske inte klarar det själv oavsett vad det är JA DÅ HJÄLPER MAN VARANDRA.

Min jobbkompis fick lungcancer av att hon rökte och hade ett helvete INTE FAN SKET VI I HENNE OCH SA DIN DUMMA FAN SKYLL DIG SJÄLV.
    Nej, vi satt hos henne när hon somnade in.

Det finns ALLTID orsaker till att saker och ting går åt helvete.
    Ja ja folk har rätt att tycka vad dom vill och ingen är tvingad till att hjälpa eller stötta.

Men ni som gör det NI ÄR GULD VÄRDA.

Kämpa på nu alla DUMMA USLA KNARKARE

• Anonym (Lena)
    Anonym skrev 2012-08-05 20:48:10 följande:
    Jag håller mina tummar att ni alla ska klara detta!! Jag tror på er!! Ämnet berör mig djupt då droger tog min brors liv. Jag är arg på drogerna! Kvar lämnade han efter sig en son som idag står utan sin mamma o pappa pga droger. Kämpa på o när ni känner att ni inte orkar mer o allt är skit så tänk på era barn. Tänk på allt härligt ni har framför er ihop som en familj. Tänk på era vänner o familj som älskar er o behöve er. Ut o ta långa promenader! Det är balsam för själen. Kramar till kämparna!

Beklagar verkligen din brors borgång - det gör ont i hjärtat att höra.

När man är inne i drogträsket så tänker man bara på sig själv - man blir verkligen helt förändrad.

Att ta modet till sig och be om hjälp är det inte så många som vågar - man skäms och är rädd, ibland vill man inte.

Jag går på NA möten och där pratar vi om hur vi mår och dom som har lång drogfri tid berättar om hur dom gjort för att hålla sig drogfria.

I slutändan handlar allt om rädslor - vi är livrädda för att inte duga och vi är rädda för våra känslor.

Sen har vi många varit utsatta för saker och ting att man då tagit droger för att slippa känna i stället för att ta livet av sig.

Vissa som kommer till NA tar aldrig något återfall, andra som jag snubblar många gånger.

Droger är verkligen inget gott och det medför så mycket lidande inte bara för oss utan framför allt dom som står bredvid och är maktlösa - lika maktlösa som vi är när vi använder.

Tack för ditt fina inlägg här - det berör.
  • Anonym (Lena)

Trådstartaren - Ta nu väl hand om dig och kom ihåg : DU ÄR VÄRDEFULL!!
    NI ANDRA OXÅ.
    God Natt <3 

• Anonym (Lena)
    Anonym (En till) skrev 2012-08-06 07:37:54 följande:
    Heja ts, Lena o ni andra!
    Här är en till som kämpar samma helvetes kamp, kvinna 46.
    Opiatmissbrukare, allt startade med svåra smärtor och några operationer. VET vilken kamp ni kämpar, har gjort några försök själv.....nu har jag kommit till en punkt där jag MÅSTE ta dag i detta, eftersom jag mår oerhörd psykisk dåligt som en följd, har svårt att orka med. Oxy o morfin.
    Kämpa på, ni klarar det!!! Det ska jag göra med!
    Hej!
    Jag skulle rekommendera dig  till att söka hjälp på nån beroendeklinik - där kan du få hjälp med nedtrappning samt någon att tala med och dom är proffs.
    Jag vet inte om du fortfarande har smärta men har du det så är det svårt att klara det på egen hand - men det går.
    Den fysiska abstinensen den klarar man av även om det är ett helvete - den psykiska abstinensen är inte att leka med, den samt min smärta har ALLTID gjort att jag börjat använda igen.
    Min erfarenhet är att det är långtifrån över bara för att den akuta abstinensen är det - man kan komma in i en post akut abstinens och den är då psykisk och kan vara i månader.
    Man är beroende resten av livet men man kan tillfriskna och få ett riktigt gott liv - bara vi inte använder.

Det här med att vara beroende av läkemedel är hur vanligt som helst och INGET att skämmas över. 
    Börja sluta nu - vänta inte - sök hjälp - var inte ensam i detta - DU ÄR INTE ENSAM.

TRÅDSTARTAREN:
    Det är gott att höra att du mår så mycket bättre - fortsätt som du gör så kommer det bli riktigt bra tillslut. Att du är ute och springer är ju fantastiskt och gör dig så himla gott. Det kommer att gå upp och ner med måendet men när du har goa dagar/stunder så NJUT.
    Jag är stolt över dig PÅ RIKTIGT även om jag inte känner dig så känner jag med dig.
    Det finns en enkel men samtidigt så svår sak att göra för att vi skall förbli drogfria och det är att INTE TA DEN FÖRSTA. Tar man inte den första så är man drogfri.

Ta hand om dig min vän.
    Kramar om

• Anonym (Lena)
    Stephie skrev 2012-08-06 18:41:33 följande:
    Ville bara skriva att jag hejar på er!
    Jag är gift med en tablettmissbrukare som precis gått igenom sin 3 AT på ett år.

Denna gång sökte han hjälp. Dvs han går och pratar. De andra 2 ggr har han inte gjort det.
    Första ggr lades han in. De va rädda att han skulle få anfall. Det är farligt att bara sluta tvärt. Va rädda om er.
    Lycka till och styrkekramar

Www.stephaniebengtsson.blogg.se
    Hej!
    Har läst lite i din blogg och jag förstår att du oroar dig och inte litar på din kille - med all rätt.
    Vi är experter på att manipulera och ljuga bara för att skydda oss.
    Jag ser oxå att du är så jätte medberoende och jag förstår det med - du älskar ju honom och vill bara honom väl.
    Men DU är maktlös inför din killes beroende - det är faktiskt så, spelar ingen roll hur mycket du gör för honom om han inte vill själv.
    Vi är verkligen experter på att manipulera - jag är själv sådan när jag använder.
    TUFF KÄRLEK är det som gäller - vill han inte lämna urinprov, då är han nog inte drogfri.
    Jag har nämnt NA här i några inlägg och jag gör det igen.
    Dit kan han gå och träffa killar och tjejer i samma situation, det har hjälpt miljontals narkomaner världen över till ett bra och drogfritt liv.
    Det är vanliga människor som alla har ett gemensamt mål - att förbli drogfria och hjälpa andra att bli och förbli det.
    Det finns möten för medberoende oxå - då träffar du andra medberoende och hör deras historia, själv behöver man aldrig säga något om man inte vill.
    Jag hoppas verkligen att det blir bra för er så småningom.

Det är inte så farligt att sluta tvärt med opiater men det är ett helvete - alkohol och benzo kan vara livsfarligt att sluta tvärt med.
    Glöm inte bort dig själv - du är värd att må bra.
    Lycka till!!

• Anonym (Lena)
    Anonym skrev 2012-08-07 06:14:32 följande:
    Hej alla igen! Liten uppdatering från min sjunde drogfria dag, som börjar närma sig sitt slut. Sitter nu på soffan framför dumburken, slöläser en kärringblaska, käkar godis och choklad ( det " får" jag nu...lol) mina barn sitter här med och kollar tv, snart dag för sängen. Vi gick till poolen imorse, stannade inte länge, för det började åska och regna. Gick hem igen, känns som om jag emellanåt inte har nån livsgnista, så jag lägger mig på soffan och stirrar i väggen. Sova kan jag inte. Ångesten får mig upp på bena igen, nog för att funktionera nog att laga mat, duscha. Fixa håret har jag inte orkat med hittills, bara kammar igenom det efter att jag tvättat det, flätar det och låter det vara. Annars brukar jag alltid föna det, sen plattånga och fixa så fint. Sminka mig och ha schyssta kläder på mig. Nu, sen jag började denna at, har jag inte sminkat mig en enda gång, har endast ett par baggy shorts och tshirt på mig, eller morgonrocken. Ser fan ut som en slashas! Jag tror denna slöhet jag upplever är mental, just nu. För jag kan! Jag stack tom ut på ytterligare en springrunda ikväll, längre! Det var jättefint och skönt ute, käkat åkte iväg och sprang runt en sjö, halvvägs genom en skog, så ytterligare hjortar och falkar. Först tänkte jag att faaaan, jag oooooorrrrrrkar inte, vill bara vända oooooom! Men, jag tvingade mig, peppade mig själv, sa till mig själv hur stark jag faktiskt är. Och, det gick galant. Kom hem, tog ett epsom bad med eukalyptus ( kan jag starkt rekommendera mot värk i kroppen, värkande muskler. Det innehåller magnesium sulfate, som tränger in i kroppen och hjälper) Har även ätit immodium idag med, är lite skraj att sluta. Är rädd att diarrén sätter igång. Men, tack vare det, så har jag inte haft diarré sen jag började äta dessa löjligt megastora doser. Så skönt, en räddare i nöden. Diarrén torkar ju ut kroppen något så hemskt och hade jag skitit upp till idag hade jag nog knappast orkat med att springa. Förstoppad är jag inte heller, trots stora mängder, utan det är normalt. Och, jag fortsätter att dricka kokosnötsvatten. Måste erkänna att mitt sinne har brottats hårt idag med att inte kontakta grannen för att ta ett återfall. Det är nästan komiskt, men det är som jag har en "bad me" och en "good me" som sitter på varsin sida av mitt huvud och viskar till mig vad jag bör och inte bör göra. Mitt "bad me" har sagt till mig många gånger idag att skit i detta nu. Du kan få bort denna smärta och tunghet du känner och bli en superhero igen, som klarar allt, inget är för jobbigt. Som tur är har jag ignorerat det. Mitt " good me" sa annorlunda, NEJ! Ta INGET! Du kommer vara tillbaka på ruta ett igen, du kommer aldrig kunna söka jobb, det kommer bryta ner ditt inre, the-good-feeling är bara FEJK! Det är inte sant! Maskerat! Nu ska jag borsta tänderna, krypa ner i sängen, läsa. Upp lite tidigare imorgon, iväg lite tidigare till poolen innan åskmolnen rullar in, sen iväg på skönhetsbehandling klockan två. Kan behövas, i really look like shit! Lol....en at är då ingen skönhetskur, minsann, tvi vale. Kram på er alla! Skriv gärna och berätta hur just NI går igenom detta, hur eran dag är. Hur har du det nu Lena? Du är tätt inpå mig, bara en dag efter. Go, go! Hejja alla! Kram! :)
    Hej!
    Det är bra att du kämpar på, det kommer att gå upp och ner ganska länge men STÅ UT.
    Att kämpa mot "papegojan" som sitter i huvudet och säger att man ska börja knarka igen, det är en tuff match. Det är ju ditt beroende som snackar massa skit med dig - det är bra att du sysselsätter dig och distraherar dig.

Med mig är det fortfarande ganska jobbigt - använde ju ganska mycket skit morfin,metadon, subutex mm (inte samtidigt). Jag har kronisk svår smärta så värken är hemsk - men jag måste helt enkelt stå ut. 
    Faktum är att alla dessa opiater som jag tagit har inte fått bort mycket av min smärta och det var ju därför jag började använda dom - men är nu såååå beroende och har varit i så många år. Så att använda för smärtan var ju som bort blåst - mitt beroende krävde mer.Jag blev inte direkt drogad (tycker jag själv) jag funkade helt enkelt inte utan opiater - klarade inte att gå upp ur sängen
    Jag har inte fått metadon eller sub utskrivet utan det har jag varit idiotisk nog att fixa själv.

Jag skall till smärtcentrum om 1 vecka - dom måste hitta nått sätt att hjälpa mig tills jag blir opererad igen. Några opiater skall jag inte ha!!!!!!
      Ta hand om dig!
    Kramar 
Svar på tråden Avtändning från helvetet....