Inlägg från: Anonym (Beroende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beroende)

Avtändning från helvetet....

Jag äter själv oxikodon 2x20mg Depå samt 35mg oxynorm varje dag, dessförinnan åt jag tradolan 2x200mg. Totalt har jag nu stått på opiater lite över två år. Har en gammal skada och till en början åt jag tradolan 150mg bara vid behov. Det fungerade ett tag och vissa veckor tog jag inte alls. Denna period blev dock kortare o kortare och till sist åt jag varje dag. Jag får dessa av läkare men märker att smärtlindrande effekten blir allt sämre. Som jag läser i tråden har vissa stoppat i sig flera hundra mg, det skulle jag aldrig klara av. Blir lätt illamående och trött. Hoppas sluta med dessa men blir bara mer o mer förvirrad ju mer jag läser. Kan man inte trappa ur dessa ganska snabbt o inte dra ut på det. Samtidigt vill jag inte klippa det helt då att blir galen.

• Anonym (Beroende)

Har ätit i lite över två år totalt. Jag är väl medveten om AT men jag vill på något sätt komma fram till bästa sättet. Klippa rakt av har jag gjort förr o för mig är det inte en bra lösning. Ingen är bra men bättre alternativ för mig finns det.

• Anonym (Beroende)

Att detta är en extremt beroende framkallande medicin har jag vetat länge. Jag har ätit oxikodon non stop i över ett år och vet att det är svårt att sluta. Jag tycker att det är idioti rent ut sagt att klippa helt och tro att det ska bli guld o gröna skogar. 9 av 10 faller tillbaka direkt och vad jag menar är att på något sätt kanske trappa ner dessa steg för steg under en tid. Då är det betydligt större chans att man klarar sig utan (om värken inte blir enorm) än att hålla på med detta jävla pundar uttryck "Cold turkey". Jag har använt droger förut men då av just de skälet att bli Beng. Nu har jag problem med smärta och jag har testat olika metoder innan jag fick detta av läkare. Hur som helst tror jag på att trappa ned och sedan ta tjuren vid hornen den dagen det är dags att gå utan. Jag är inte uppe i mongolid doser än heller som vissa, tex 400 mg per dygn. Visst att jag har dratt lite kola o så men jag har ingen pundar hjärna o pundar mentalitet. Jag tror o VET då jag slutat med tradd för o ligget man bara i sängen under denna period o tycker synd om sig själv så blir det så klart värre. Jag har heller aldrig haft ångest eller deprimerande trams i mig. Tradd, visst det var kroppsligt symtom men då inte på det sättet alla sagt tidigare. Känns lite som att det späs på i allas beskrivningar. Jag ska testa på de sättet jag tror på så får vi se. Jag är ingen idiot, det kan bli ett helvete men då har jag erfarit det själv. Lite så.

• Anonym (Beroende)

Och alla sa att tradd AT skulle vara si o så länge, för mig var det 2 dagar sen var det över. Går man o tänker på tabletterna hela dagarna efter så gör man sig själv en o tjänst. Jag är övertygad om att det är svårt men hur svårt ligger lite i hur man är som person också. Så är det med allt. Man måste ha karaktär o veta vad man vill.

Svar på tråden Avtändning från helvetet....