• Feline

Får man resa till Kanarieöarna med katt?

...eller åtminstone till Spanien?

Sitter och försöker klura ut vart man kan resa på solsemester och ta med katten, men det är inte det lättaste. Jordbruksverket hänvisar bara till sin spanska motsvarighet och den var det inte lätt att hitta runt i.

Tacksam om någon vet, för vi kan inte resa om vi inte kan ta med katten.

Vänlighet är smittosamt - låt oss skapa en epidemi!
  • Svar på tråden Får man resa till Kanarieöarna med katt?
  • Queenie70

Du kan resa nästan var du vill, men det kräver vaccinationer, karantänsvisyelser, veterinärbesikningar och en jävla massa stålar . Är du ett troll? Varför ta med katten på solsemester? Låter rätt stört ärligt talat.

• Feline

Troll? Tack för den, du. Katten har diabetes och vi har ingen som vågar passa den med sprutor och insulin och allt ansvar som kommer med det. Inte ens kattpensionat tar emot diabetskatter, har vi just upptäckt.

Vaccinationer och sån't förstog jag nog själv, men just karantänvistelse vill vi slippa. Då får vi stanna hemma istället. Men det vore kul om vi inte vore låsta att avstå utlandet de närmsta 10 åren.

Skall omformulera frågan:
    Kan man resa dit, både fram och tillbaka, utan att behöva lämna katten i karantän?

Vänlighet är smittosamt - låt oss skapa en epidemi!
  • Queenie70
    Feline skrev 2012-08-04 10:35:02 följande:
    Troll? Tack för den, du. Katten har diabetes och vi har ingen som vågar passa den med sprutor och insulin och allt ansvar som kommer med det. Inte ens kattpensionat tar emot diabetskatter, har vi just upptäckt.

Vaccinationer och sån't förstog jag nog själv, men just karantänvistelse vill vi slippa. Då får vi stanna hemma istället. Men det vore kul om vi inte vore låsta att avstå utlandet de närmsta 10 åren.

Skall omformulera frågan:

Kan man resa dit, både fram och tillbaka, utan att behöva lämna katten i karantän?

Nej!
  • MoaElis

Men stackar katt, gud vad själviskt att vilja med den på semester utomlands. 

• Coyote

Vore det verkligen schysst mot katten att ta med den utomlands bara för nöjesresa?

• Granen

Jag vet inte hur det är med katter till Spanien men till fastlandet och hundar ska de vara vaccinerade mot rabies. 120 dagar efter sprutan så kollas antikroppar klarar de gränsen är de bara att skicka de på flyg.

• Lilia

Jag vet inte ifall karantänvistelse krävs, sedan tvivlar jag på att man får ha en katt på hotellet. På flyget är det däremot inga problem, men du måste säga till innan så de kan se till att inga allergiker åker med just det planet. Men skulle jag vara dig skulle jag lämna katten hemma. Om du inte har någon som kan passa henne finns det kattpensionat.

Svar på tråden Får man resa till Kanarieöarna med katt?