Inlägg från: Omorfia |Visa alla inlägg
  • Omorfia

Tvättmaskin och torktumlare i ett, eller separat tvättmaskin och torktumlare?

Maken och jag håller på att inreda tvättstugan i det nya huset. Vi kommer att ha tvättmaskin, torktumlare och torkskåp. Om vi väljer att ha separata maskiner kommer vi att ha plats för ett bänkskåp samt tre väggskåp. Om vi tar tvättmaskin och torktumlare i en maskin så får vi plats med två bänkskåp och tre väggskåp. Att ha tvättmaskinen och torktumlaren på varandra är inget alternativ eftersom vi behöver avlastningsyta också.

Vad väljer du och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättmaskin och torktumlare i ett, eller separat tvättmaskin och torktumlare?
  • Omorfia
    Vickan I skrev 2012-08-04 16:02:48 följande:
    Två separata. Främst för att man kan börja köra nästa maskin tvätt medan man torkar den första. Samt att när vi läste och kollade samma sak till vårt lilla badrum så var de kombinerade maskinerna inget vidare bra.

Vad var det som var dåligt med de kombinerade maskinerna?
  • Omorfia
    NextUp skrev 2012-08-04 16:12:43 följande:
    Tvätten blir sällan helt torr.

Hmm. Måste fråga min syrra igen. Hon har en kombinerad och har bara sagt att hon är nöjd. Vet inte vilket märke det är men hon köpte den i år.
  • Omorfia

Valid points. Det lutar åt de separata maskinerna då. Tack för era svar!

• Omorfia
    Lillis80 skrev 2012-08-04 19:16:13 följande:
    De kombinerade är inte i närheten av lika bra på att torka tvätten, plus att de ofta inte kan ta så mycket tvätt när det ska tumlas, och man får då torka i två omgångar om man har full maskin. Vi köpte snygga (svarta) separata med stor tvätt- resp. torkkapacitet så man kan köra täcken och stora överkast etc. utan problem. Sen kan man torka en maskin samtidigt som man tvättar nästa. Hur mycket förvaringsutrymme behöver ni egentligen i tvättstugan?? ;))

Haha. Jag är sån att jag tycker att man aldrig kan ha för mycket förvaringsutrymmen.. Innan vi har övervåningen klar så kommer vi inte ha någon klädkammare så alla skåp/lådor man kan få är välkomna. Jag tänker att eftersom vi kommer ha torkskåp så funkar det om man behöver tvätta flera maskiner, men om tvätt- och torkkapaciteten blir lidande så är det kanske inte värt det. Att det är opraktiskt om maskinen går sönder är också en stor nackdel.
  • Omorfia
    Millan83 skrev 2012-08-05 00:30:35 följande:
    Vi har en kombinerad! Ny och jättebra! Är jättenöjd!

Hur tvättar ni då? Vilken modell är det?
  • Omorfia

Separata maskiner blir det

Torkskåp tog vi för att det ingick i byggsatsen och kändes som en trevlig grej på vintern. Vi får se hur vi tycker att den funkar.

Tack för all input!

Svar på tråden Tvättmaskin och torktumlare i ett, eller separat tvättmaskin och torktumlare?