Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

Tvättmaskin och torktumlare i ett, eller separat tvättmaskin och torktumlare?

Jag har aldrig fått välja sånt där själv, men så är jag ju också gift med ett proffs på vitvaror över lag. Flört

Han rekommenderar nästan alltid två separata maskiner, dels för att både tvätt- och torkförmågan blir bättre, men även för att de oftast förbrukar mindre el samt att om något går sönder i den ena delen på kombin, så måste man byta ut alltet. 

Har man däremot väldigt litet, kan det funka med en kombi, men en sån är ju egentligen mest till för lite akut-tvättande, alltså inte flera maskiner om dagen eller ens en, utan bara som ett komplement till en större tvättstuga om man bor i lägenhet.

Vi hade själva en kombi när vi bodde i lägenhet och visst var det praktiskt ibland när man snabbt behövde tvätta upp och torka något, men det gick liksom inte att slänga in en tvätt handdukar och sen köra tork. Tog timtals.

Tja, my two pence, om det kan ge något. Glad 

• KimPossible
    Millan83 skrev 2012-08-05 00:51:00 följande:

Tror det är denna vi har! www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskiner/tvatt-oc...
    Ja, den där var ju lite annorlunda.. 6 kg tvätt och 6 kg tumling, då funkar det säkert även med lite större lass handdukar och lakan. Och A-klassad, de flesta torktumlare är vad jag förstått B-klassade, om de inte är jättedyra.
    jassikan skrev 2012-08-05 00:53:33 följande:
    Två separata, en tvätt och en tumlare.
    Skulle inte köpa något torkskåp eftersom de, som redan skrivits, inte 'r så effektiva. Så vitt jag vet drar de mycket ström i förhållande till resultatet.
    Ja, torkskåp brukar dra mycket el. Förutsatt de är på då, man kan ju som Millan skriver hänga tvätten där ändå och låta den självtorka. Flört

• KimPossible
    KimPossible skrev 2012-08-05 01:01:45 följande:
    Ja, den där var ju lite annorlunda.. 6 kg tvätt och 6 kg tumling, då funkar det säkert även med lite större lass handdukar och lakan. Och A-klassad, de flesta torktumlare är vad jag förstått B-klassade, om de inte är jättedyra.

Ja, torkskåp brukar dra mycket el. Förutsatt de är på då, man kan ju som Millan skriver hänga tvätten där ändå och låta den självtorka. Flört

8 kg tvätt, tog den ju!
Svar på tråden Tvättmaskin och torktumlare i ett, eller separat tvättmaskin och torktumlare?