fettreducering med ultraljud
Är det någon som gjort fettreducering med ultraljud. Är du nöjd med resultatet och har det hållt i sej. Håller på och bygger upp min rörelse i Falköping. Är lite nyfiken på vad du/ni tycker om det.
Är det någon som gjort fettreducering med ultraljud. Är du nöjd med resultatet och har det hållt i sej. Håller på och bygger upp min rörelse i Falköping. Är lite nyfiken på vad du/ni tycker om det.
Har provat flera gånger hos Emesuell i Malmö. Funkade inte alls. Inte på min vän heller. Om du läser på forum så är ultraljud inte att rekommendera . Många som det inte funkar på. Tyvärr ger inte butikerna någon garanti heller. Det kostar alldeles för mkt. Lycka till!
Hur är det tänkt att det SKA funka?
Maskinen jobbar med ultraljud och för att förklara det enkelt - ultraljudet sätter fettcellen i vibration så att den slutligen brister och tömmer sig på fett. Detta är inget som du känner av. En fettcell består av två olika sort fett, vattenlösliga och icke vattenlösliga. De vattenlösliga tar det ca ett dygn för kroppen att ta hand om som slutligen kissas ut, därför är det viktigt att dricka mycket vatten, ca 2 liter/dygn för att hjälpa lymfan göra sig av med. De icke vattenlösliga tar det ca fyra dagar för kroppen att ta hand om genom kroppens naturliga metabolism. Kroppen använder det frisläppta fettet som energi, därför är det viktigt att du rör på dej ca 30 minuter/dag, du ska träna så att du får en puls, så kroppen får jobba lite.
Jag är utbildad sjuksköterska och var väldigt skeptisk mot denna metod ibörjan innan jag beslutade mej för att starta salong. Tyckte det lät för enkelt att bli av med fett. Men det fungerar faktiskt. Har bara nöjda kunder hittills =)
Är de detta som man får gå på var tionde dag för att inte påfresta levern o njurarna för mycket eftersom det avlägsnas därvia? Hört om det, funderar på att testa. Sägs att ex från midjan minskar ca 3-4cm / gång?
Du kommer på behandling var 7-10 dag. Du ska äta fettsnål mat pga att levern får mer fett än vanligt att ta hand om. Att du skulle minska 3-4 cm per behandling du måste du ha ett tjockt fettlager. Jag har en kund med mycket fett på mage och hon har minskat 10 cm runt midjan på fyra gånger, hon kommer att få gå fler än sex gånger som brukar vara det vanligaste. Sen har jag en kund som bara hade lite under naveln och behandlade sej tre gånger, blev nöjd efter det. Jag har lagt in bilder på min hemsida om du vill kika runt =) www.salonggetstarted.se
Det finns en uppsjö med maskiner på marknaden, både bra och dåliga tyvärr. Hade en annan maskin i början som fungerade så där. Har nu bytt och är supernöjd =)
Jag har gjort 10 behandlingar och ätit/tränat enligt rekommendationerna, men behandlingen gav absolut ingenting, minskade inte ens en centimeter...
Fy vad tråkigt. Du kanske har hårt fett som inte ger med sig så lätt. Men 10 gånger är alldeles för många gånger att hålla på om du inte fått något resultat alls efter 3-4 behandlingar.
Det är riktigt. Äter du mindre än du förbrukar går du ned i vikt. Men det är just det där området som inte går att få bort trots kost och motion. Det hänger liksom kvar ändå av div. orsaker.
Jag har behandlat en kille som styrketränar och äter hyfsat nyttigt, han har gått ned massor själv men blev inte av med det lilla extra vid midjan. Vi körde fem gånger och han är hur nöjd som helst.
Då får jag gratulera dej =) Ultraljud kan man använda till mycket, dels för att titta på foster, leta efter tumörer, spränga njursten. Allt beroende på vad den har för styrka och ska användas till.
Med anledning av SVT 1 s program i Plus beträffande fettförstöring med ultraljud så vill vi komma med följande förtydligande.
Inslaget behandlar den maskin som slim fit center behandlar med, det är en 40kHz maskin vilket är en gammal teknik som har funnits under mycket lång tid, maskinen marknadsförs under namnet pro care som endast är ett varumärke och ingen tillverkare och maskinen produceras i Kina och ej i USA. Vi på Lipo Shape är glada att kunna arbeta med den senaste tekniken Cavi-lipo som är den senaste tekniken och har en patenterad lösning och arbetar med 25kHz och interferens. Kaviationsmaskiner som arbetar med den gamla tekniken 40kHz får en betydligt högre temperatur på arbetsområdet , vilket medför att sonden måste röras snabbara än i Cavi-lipos fall ( rör man sonden för sakta så bränner man patienten). När sonden rörs snabbare avbryts kaviationen hela tiden på behanlingsområdet och resultatet blir mycket sämre eller uteblir helt. För att fettcellen skall förstöras krävs att sonden är på behandlingsområdet minst 100 sekunder för att fettcellen skall förstöras. När fettcellen imploderar bildas glukos och triglycerider, ämnen som kroppen lätt kan ta hand om.
I inslaget finns uttalande från professor Stephan Rössner som verkar ha blivit helt skrämd av den här nya metoden då han antyder att man kissar ut fettcellerna vilket visar att han inte alls har förstått hur det fungerar. Rössner är ju själv förespråkare för den egna ( inte helt ofarliga metoden) Gastric bypass samt har andra egenintressen i andra metoder. Detta visar att han är klart olämplig som expert i programmet.
Vi rekommenderar därför alla kunder oavsett vart Ni utför Er behandling att se till att företaget har en maskin , som arbetar med den lägre frekvensen ( 25kHz) och interferens vilket ger en garanti för ett bra resultat samt att Ni undviker värmeskador.
Ja det är bra att det blir upprensning på marknaden att icke godkända maskiner försvinner. Att det kommer en lag på att man måste vara utbildad för att hålla på med kavitation.
Jag har samarbete med ett företag som heter hods. De har gjort studier och har dokumentation under flera år innan deras olika maskiner kommit ut till kund. De är medlemmar i SHR (sveriges hudterapeuters riksförbund).
Håller med att det är synd att Plus endast hade Stephan Rössner som "expert", för som sagt, han vet tydligen inte hur kroppen fungerar, och han vet inget om kavitation.