• Anonym (vad gäller)

vad gäller ang faderskap och pappaledigt??

hej jag och pappa är ej ett par och nu vill han ta ur sina pappadagar (dvs de 10 han kan ta) men i ons sa han att faderskapet måste vara bekräftat innan han kan ta sina dagar idag sa han att han kan ta ut sina dagar ändå :/ de jag har frågat har sagt att faderskapet måste vara fastställt. han sa även i ons att han inte tvivlar på att han är pappa någon som vet vad som gäller?? obs bor i skåne sen undrar jag om han kan ta sina dagar när han vill? han vill ta alla på rad och jag tror inte jag vill det :/ det av de här anledningarna - jag har nyss flyttat och vill försöka komma iordning - jag är relativt nyförlöst och har rätt ont vissa dagar - jag blir totalt låst och kan inte göra något jag vill (ex åka till mina föräldrar eller träffa vänner) när han är hos mej har jag rätt att säga något i denna fråga? jag måste ju orka med att ta hand om barnet med och lära känna henne. att ha besök bara korta stunder gör mej helt slut och att då passa upp en baby och pappan och hinna med hundarna känns som om det kommer bli för mycket på en gång :/ obs ska ringa frätten och fkassan på måndag men vore bra att se om någon visste något

• Svar på tråden vad gäller ang faderskap och pappaledigt??
  • Anonym

Hundarna?   Måste ert barns pappa ta med sig hundar  för att umgås med barnet,  eller  var kommer hundar in i sammanhanget?

• Anonym (vad gäller)
    Anonym skrev 2012-08-05 12:12:53 följande:
    Hundarna?   Måste ert barns pappa ta med sig hundar  för att umgås med barnet,  eller  var kommer hundar in i sammanhanget?
    jag har hundar med som måste skötas om (dvs ut på sina promenader)
  • Anonym

OK,  om det är dina hundar ska de inte hindra barnets kontakt med sin pappa.

• Anonym (vad gäller)
    Anonym skrev 2012-08-05 13:22:29 följande:
    OK,  om det är dina hundar ska de inte hindra barnets kontakt med sin pappa.
    nej, men om jag måste ta ut dem så kommer jag ta barnet med mej och han får lämna lgh under tiden

jag är faktiskt trött på att alla verkar tro att man försöker hindra pappan att träffa sitt barn!!!
    är det ok att han ska komma 20-22 på kvällarna med?

ska jag inte få ha ett liv? ska jag tvingas rätta mej efter honom?

det kan han bara fetglömma!!

han ville inte ha barnet och leker just nu "världens bästa pappa" för att inom kort sticka utomlands för att arbeta!
    är det inte han som borde prioritera lite mer?1 
  • Anonym

Varför ska du passa upp på pappan?

• sirisdotter

Du kan väl gå ut med hundarna och pappan kan gå ut med ert barn.

• Anonym
    Anonym (vad gäller) skrev 2012-08-05 13:56:34 följande:
    nej, men om jag måste ta ut dem så kommer jag ta barnet med mej och han får lämna lgh under tiden

jag är faktiskt trött på att alla verkar tro att man försöker hindra pappan att träffa sitt barn!!!
    är det ok att han ska komma 20-22 på kvällarna med?

ska jag inte få ha ett liv? ska jag tvingas rätta mej efter honom?

det kan han bara fetglömma!!

han ville inte ha barnet och leker just nu "världens bästa pappa" för att inom kort sticka utomlands för att arbeta!
    är det inte han som borde prioritera lite mer?1 
    Han vill ha barnet NU. Vad han ville tidigare spelar ingen roll. Är det inte bra att han arbetar så han kan försörja barnet? Har du själv bra utbildning, jobb och en god inkomst?

Du kan glömma att du har rätt att begränsa umgänget med motiveringen att du vill träffa dina föräldrar, dina kompisar, ta hand om dina hundar och att du behöver egen tid med ert barn.
  • Anonym

Ts kan förstå att det är jobbigt att vara nyförlösta men dessutom bbättre anledning att han finns där och tar hand om barnet så kan du ta hand om hundarna. Du behöver inte rätta dig efter han jämt men när barnet är så litet så är det dock din skyldighet att se till att ug är ofta ofta Järna några tim per dag dock inte när barnet sover för natten. Det är även din uppgift som förälder att se till att barnet fårtträffa sin andra förälder om du inte vill förlora boendet såklart, så gå ner från dina hästar och börja samarbeta kring ert barn

• RazorTongue

Låter som om TS inte har fattat vad det innebär att ha barn. Grattis liksom. Det är så att man blir mörkrädd. Du kommer inte att kunna göra saker som förr. Ditt barn är prio, och allt annat kommer väldigt långt ner på listan. Så är det. Tuff skit att du inte kan träffa dina vänner som förr, eller göra saker som förr. Borde du ha tänkt på innan du fick för dig att skaffa barn.

• Barbamamah
    Anonym skrev 2012-08-05 14:11:45 följande:
    Han vill ha barnet NU. Vad han ville tidigare spelar ingen roll. Är det inte bra att han arbetar så han kan försörja barnet? Har du själv bra utbildning, jobb och en god inkomst? Du kan glömma att du har rätt att begränsa umgänget med motiveringen att du vill träffa dina föräldrar, dina kompisar, ta hand om dina hundar och att du behöver egen tid med ert barn.

Har hon inte rätt att begränsa umgänget för att kunna sköta sitt eget liv?? Kan pappan kräva umgänge 24/7 med barnet? Ska ts då ställa in allt annat i sitt liv för att kunna erbjuda pappan umgänge med barnet dygnet runt så länge det behagar pappan?
Svar på tråden vad gäller ang faderskap och pappaledigt??