LaFontaine skrev 2012-08-05 21:33:09 följande:
Ta inte i så att du spricker nu!
De flesta unga vuxna vill gärna flytta hemifrån. Att få fatt i bostad är dock inte alltid helt lätt, varken att köpa eller hyra. Att då bo hemma och kunna spara sina pengar (om nu föräldern har råd med detta så klart) är ett ypperligt sätt att påbörja sin bostadskarriär. Tramset om att barnen inte lär sig hantera pengar om de inte betalar hemma är ju så fånigt att det inte finns. Den uppfostran bör man ha gått igenom tidigare och inte med ett myndigt barn.
Det är nog snarare du som tar i
Jag har inte ens nämnt något att man inte lär sig att hantera pengar eller något om uppfostring.
Vad jag syftade på var hur sätter man gränsen för när det inte längre är ok att bo gratis hemma?
Om det är okej att en 22-årig son bor gratis hemma, är det även ok när han fyller 23? 24? 25? Så länge man vill? Om man redan från början medgivit till att barnet får bo gratis hemma är det lite svårt att bara säga "tyvärr nu har du blivit ett år äldre så nu får du börja betala". Därför undrade jag SERIÖST vars MoaElis tycker att gränsen går.
När är det inte okej längre att bo gratis hemma?
Jag själv tycker det är en självklarhet att man betalar för sig om man är myndig, bor hemma och har heltidsjobb.