• Hannah76

Hur mycket ska ett vuxet barn betala hemma?

Finns shabloner att gå efter. men jag tycker att tre tusen låter rimligt eller lite dyrt när han endast bor där halva tiden.

• Hannah76
    Mercurialis skrev 2012-08-05 18:25:06 följande:

Den dagen han flyttar hemifrån och ska betala för sin egen bostad lär han knappast få någon hyresreduktion för att han inte nyttjar bostaden mer än 50% av tiden.

Nej men det är väl en helt annan sak? Samtidigt så sjunker ju itne boendekostnaden för ts när han flyttar? om vi bra pratar hyreskostnad.

Våra föräldrar valde att vi sparade pengarna istället för att betala till dom.   
  • Hannah76
    Mercurialis skrev 2012-08-05 18:38:10 följande:

Jag tycker inte att det är en helt annan sak. Att betala för sig hemma (när man är vuxen och har en inkomst) handlar om att förbereda sig inför verkligheten och det ansvar som väntar den dagen då man ska ta hand om alla kostnader själv. Så ser jag det i alla fall.

Det hade jag kunnat tänka mig att gå med på som förälder, att det vuxna barnet såg till att spara undan pengar till eget boende i stället för att betala hemma.
    Vilken 22-åring förstår inte det? Ett sätt att förbereda sig är väl just att spara pengar till en bostad?
Svar på tråden Hur mycket ska ett vuxet barn betala hemma?