• Anonym (POPPOPPOP)

Är så trött på denna Polarn och Pyret (POP) hysteri!

Överallt pratas det POP och POP och POP. På dessa sidor var POP säljs är människor som galna. Dessa kan betala för en tvättblekt, noppig och sliten body 50 kr.
    Människor som har fastnat för kläderna, är ni sjuka? Har ni fått någon tvångssyndrom?

POP och POP, faaaaaaaaan vad tröttsamt.
    Mammor pratar om kläder och då räcker det inte att säga "Ohh jag köpte en tröja till XX igår" men mammorna säger "Ohh jag köpte en tröja till XX från Polarn och Pyret"...Vem faaaaaaaaaaan bryr sig?

Äger POP era liv?

• Svar på tråden Är så trött på denna Polarn och Pyret (POP) hysteri!
  • lövet2

Oj, jag känner inte alls igen mig. Visst vet jag att det finns modefanatiker även bland mammorna, men jag har selektiv hörsel. Lyssnar inte när de pratar klädmärken. Själv kollar jag inte ens på märkena när jag handlar, så jag har ingen aning om mina barn har några POP-kläder ...

• Mammatilltvåprinsar

Hysteri vet jag inte och jag nämner inga märken om jag berättar att jag shoppat. Men kvaliteten på polarn är bättre än på många andra märken. Deras skalkläder är överlägsna i hållbarhet och även deras regnkläder.

• Lacey

Tycker odd Molly hysterin är värre och helt oförståelig.

• GladaFrun

Har man ett par barn lönar det sig att köpa Pop för det är hållbara kläder och ytterkläderna håller tätt och varmt. Dessutom får man bra betalt för dem begagnat.

Nu är det rea och kläderna är inte dyrare än HM, Lindex mm, men med mångfalt högre kvalitet!

• Susanne 977

Jag tycker det är viss hysteri. Har själv tjänat stora pengar på dessa hysteriska föräldrar genom att köpa på po.ps rea och sedan sälja på tradera.
    Vissa mönster/tryck var det vansinnigt sug över och man betalade mer än ordpriset.
    Det finns ju trådar där man ska visa upp sina nya plagg, kan tänka mig att ibland köps det, fotas och returneras för att man vill delta i hysterin.

Eftersom jag köpte så mkt fick jag flera tusen att handla för genom po.p medlemskapet och har haft skalkläder, vinterkläder från po.p i omgångar när po.p haft bra priser på dessa Är inte alls imponerad av deras hållbarhet!
    Däremot har de ofta genomtänkta detaljer.

Tröjor från tex kapp ahl håller lika länge men däremot tycker jag passformen på po.ps tröjor är bättre ibland.
    Vet inte hur många barn ett plagg ska hålla till men tex tröjorna jag köpte på Lindex 2002-2003 användes av mina två döttrar och gavs sedan bort och har använts av andra barn.

• AW76

Är beredd att hålla med dig ts. Det är lite väl stor hype kring POP. Själv har jag inte märkt av den fantastiska kvalitén som alla fans pratar om, har råkat ut för ett flertal POP-plagg som har gått sänder, blivit tvättblekta, nopprat sig, dåliga sömmar etc. 

Min dotter är inte heller ett fan av POP. Hon har starka åsikter om kläder, vad hon gillar, så POPs starka grälla färger och konstiga mönster går oftast bort. Chansade på rean nu och köpte ett par turkosa tajts (ganska starkt turkosa) och ett par röd-vit-prickiga tajts. Nähä då, de gillades inte, så det var nog sista gången jag handlade där.

Kikar in i POPs klädtråd ibland (tittar även in i andra klädtrådar), och något som fascinerar mig är hur folk syskonmatchar sina barn. Hur fan lyckas de? Har barnen ingen egen talan? Jag skulle ALDRIG kunna syskonmatcha min dotter med hennes storebror. Hon väljer själv! Förstår inte "syskonmatchningfenomenet", tycker det är lite väl hysteriskt...

• Duckan

Förstår inte heller denna Pop-hysteri. Handlar aldrig där då jag tycker det är överpriser för kläder som jag inte tycker är fina.

• Bambi07

Fast skryter man verkligen bara för att man säger varifrån kläderna är? När jag köper kläder till min brorson (d.v.s. kanske 1-2 gånger per år) så köper jag från Polarn o Pyret bara för att jag är så sjukt oinsatt i barnkläder och därför går till en renodlad barnklädesaffär. När någon sedan frågar vad jag har köpt till min brorson svarar jag ju "En tröja från Polarn o Pyret", på samma sätt som jag skulle ha sagt "Sen köpte jag en ny klänning från H&M" om jag pratar om mig själv.

• YokohamaNr2
    AW76 skrev 2012-08-07 09:54:17 följande:
    Är beredd att hålla med dig ts. Det är lite väl stor hype kring POP. Själv har jag inte märkt av den fantastiska kvalitén som alla fans pratar om, har råkat ut för ett flertal POP-plagg som har gått sänder, blivit tvättblekta, nopprat sig, dåliga sömmar etc. 

Min dotter är inte heller ett fan av POP. Hon har starka åsikter om kläder, vad hon gillar, så POPs starka grälla färger och konstiga mönster går oftast bort. Chansade på rean nu och köpte ett par turkosa tajts (ganska starkt turkosa) och ett par röd-vit-prickiga tajts. Nähä då, de gillades inte, så det var nog sista gången jag handlade där.

Kikar in i POPs klädtråd ibland (tittar även in i andra klädtrådar), och något som fascinerar mig är hur folk syskonmatchar sina barn. Hur fan lyckas de? Har barnen ingen egen talan? Jag skulle ALDRIG kunna syskonmatcha min dotter med hennes storebror. Hon väljer själv! Förstår inte "syskonmatchningfenomenet", tycker det är lite väl hysteriskt...
    Precis det har jag också tänkt på speciellt då det oftst inte är småbarn utan barn på 6-9 år som är identiska med småsyskon. Min mamma försökte med mig och min bror och vi båda hatade det
  • Anonym (POPPOPPOP)
    AW76 skrev 2012-08-07 09:54:17 följande:

Oj, har inte märkt denna syskon fenomen. Låter som en sekt...
Svar på tråden Är så trött på denna Polarn och Pyret (POP) hysteri!