• Eddieee

Tecken på att bebis vänt på sig!

Hjälp!
     Vilka "tecken" har ni haft på att era bebisar i magen vänt sig med huvudet neråt?

Mitt första hade sätesbjudning, så nu när jag är i vecka 35 med andra så Hoppas jag att slippa säte och letar efter tecken på att lillen ligger med huvudet nedåt!

Vissa märker tydligen de väldigt lätt?

Nån som har några tankar om detta? ^^

• Svar på tråden Tecken på att bebis vänt på sig!
  • Eddieee
    Lacey skrev 2012-08-05 21:37:34 följande:
    Jag är i vecka 34 och min lilla har legat ned huvudet neråt de två sista gångerna jag varit hos barnmorskan.

Jag kan dock inte känna det, det jag märker är att det sparkas mycket under revbenen.

Frågade Bm om jag kan känna när lillan fixerar sig, men hon sa att det kommer jag inte göra.

Min BM vet om min oro för en till sätesbjudningen, men senaste ggr ja vart där ( vecka 31 och v 33) så har hon sagt att hon inte kan känna de än för det är för tidigt...!

Hon har liksom inte ens försökt.. Konstigt att vissa kan säga de redan i vecka 32 och andra inte, hade ju hjälp mej rätt mkt! ^^
  • Eddieee
    Ladythewinter skrev 2012-08-05 21:53:36 följande:
    med första så kände jag mig lättad, hon låg nämligen mot lungorna typ och när hon vände sig om fick jag ordentligt med luft, detta i vecka 38 med sonen kände jag de, gjorde en ordentlig kullerbytta inne i magen.. 

din bm borde kunna känna de i vecka 33.

min systers hade inte vänt på sig i 33 och då sa hennes bm att om inte bebis vänder sig i 36 görs vändningsförsök.. 

Ja inbillar mig att det är liite lättare att andas nu så kanske?? :)

I vecak 34 kände man första graviditeten att hon låt i säte, och i vecka 36 gjordes ett vändningsförsök, MEN!! de var redan försent för hon hade satt sig så pass långt ned redan då..
    DÄRFÖR har ja tjatat på BM att känna extra (vilket hon tydligen inte kan än..) så att de inte bli ännu en sätes som inte går och vända för att man vänta för länge.. :(  
  • Eddieee
    Ninniisen skrev 2012-08-05 22:11:46 följande:
    Jag är i vecka 33 och fick veta i torsdags att bebis vänt sig och ligger med huvudet neråt. Har tidigare legat på bredden.
    Skillnaden mot innan är att jag numera känner att det ilar och trycker neråt och jag känner att det är lite lättare att andas, som om magen sjunkit lite.

har oxå läst att de kan ila lite nedåt om bebis vänt  på sig, och tkr mej känna de då och då men vet inte om det är önsketänkande lr inte.. ^^
  • Eddieee
    Lacey skrev 2012-08-05 22:17:34 följande:
    Min Bm är jätteduktig och trevlig, jag tycker def du ska prata med en annan barnmorska för det där verkar ju galet!

Jo just det, det jag känner är att jag har svårare att gå, ett tryck neråt och konstant jättekissnödig.

Jao alltså min e ju gööörtrevlig!! Och hon har lovat att hon ska känna och kolla med ul nästa gång,, men de bli liksom i vecka 36!,, och skulle ja byta skulle de ju inte gå fortare.. :(

Meen lite mer pepp är jag!

*Svårare att gå - Check!  (känns som ja ibland suttit på en häst en hel dag o kan inte gå ordentligt)
    * kissar konstand - Check! (uppe 5 ggr i natt, minns inte att de va så pass när dotter låg i säte)
    * ilningar (- kankse inbillade, check)

Nån som vet om sj magformen skiljer sig mkt från hurvida bebisen ligger?
  • Eddieee
    Lacey skrev 2012-08-05 22:23:35 följande:
    Min mag form är ungefär likadan, väldigt spetsig. Hon har sina favoritställen som hon bökar och håller på. Men jag hade aldrig vetat att huvudet var neråt om inte min Bm sagt det!

Okey!  Ja min ser lika dan ut iaf med..

Men med tanke på hur de känts idag, med tryck och liksom ilningar nedåt så måste ju bebis vänt sig, för såhär kändes de inte alls när dotter låg i säte!

• Eddieee
    Helenasoch jörgens skrev 2012-08-06 21:34:23 följande:
    Är i vecka 35 o min har inte vänt sig än:/ min första tös vände sig rätt snabbt, utan problem. Nu väntas en till tös, o ska till bm imorgon se då, om hon vänt sig då. Vill inte va med om vändnings försök, el kejsarsnitt.

Kan du känna någon skillnad i "känsel" mot första dottern som låg med huvudet neråt och denna som är i säte?
    Hoppas hon vänder sig iaf! :)
  • Eddieee
    Zanzie skrev 2012-08-08 20:41:37 följande:
    För mig var det här med sparkarna en rätt given sak... Huvud nedåt gav sparkar uppåt.

Svåra för mej är ju att jag tkr de rör sig överallt i magen liksom,,

Minns när dottern låg i säte, då fick ja ett par regäla smällar upp mot lugnorna,, av att hon sträckte på armarna, så ja kan inte säga att ja tkr de är sån skillnad på det :/
  • Eddieee
    Ninniisen skrev 2012-08-08 21:04:44 följande:
    Igår var man på förlossningen för uteblivna fosterrörelser och det visade sig att bebisen lagt sig i säte.
    Hur mycket/ lite rörelser ska man räkna med när de ligger i säte?

Det är första barnet som ligger på detta vis.

Kommer inte ihåg hur de kändes direkt med dottern som låg i säte,, men har för mej att det var mindre iaf!

Var själv hos BM igår och fick svar på att de blev ingen sätesbjudning denna gång :D Så väl fixerad bebis!
    Kunde gissa de själv eftersom de har blitt enklare att andas, och de liksom trycker på nedåt, så ja tycker de är rätt stor skillnad på känslan när dom ligger i säte eller inte ^^
Svar på tråden Tecken på att bebis vänt på sig!