• Selaine

äter jag bra med kalorier?

Oj, alldeles för lite, du behöver ca 1600 kalorier minst, skulle jag tro.
    Tänk på att din kropp behöver ett antal kalorier för att täcka ditt energibehov som krävs för att alla funktioner i kroppen ska fungera. Ta reda på vad ditt energibehov per dag är, t.ex. på www.matdagboken.se och dra sedan av t.ex. 500 kcal per dag (så du får ett underskott).
    Att svälta dig själv som du gör nu, är bara löjligt, du kommer troligen bara smygäta för att orka med, eller utveckla en ätstörning.

• Selaine

... tänk också på att du behöver äta mer om du tränar för att kroppen ska orka jobba. Ät mer, punkt, ät nyttigt och regelbundet och ha ett kaloriunderskott på kanske 600 kcal (nu har du ett underskott på typ 1500) så kommer du gå ner 0,5-1 kilo i veckan.

• Selaine
    RS89 skrev 2012-08-05 22:45:34 följande:
    att räkna ut hur många kalorier jag behöver äta blir konstigt, jag får upp 3300 och drar jag av 600 på det blir det 2700 vilket låter som jävligt mycket? har räknat här aktivtraning.se/tester/rakna-ut/test-sa-manga...

men så om jag lägger på 200 kalorier på frukosten och 100 kalorier på middagen skadar det inte min viktnedgång?
    Antagligen har du fyllt i att du tränar mycket. Gör inte det bara för att du har ett aktivt liv NU.
  • Selaine

Resultat

Du behöver dagligen ca 2611 kcal

Svar på tråden äter jag bra med kalorier?