• Nenne2

Någon som varit på Rhodos

Jag önskar få tips och erfarenheter vad gäller att resa till Rhodos. Vi är en familj med två barn  åldrar 10 och 6 år som funderar på att åka i slutet av oktober. Vi har aldrig varit där och skulle därför vilja höra om det finns någon här på forumet som har varit där och som kan säga vad ni tycker. Önskar massor av information.

• Svar på tråden Någon som varit på Rhodos
  • Pysan1

jag och min sambo var på Rhodos 09 och vi tyckte båda att det var ett bra resemål. Gå omkring i gamla stan, äta god mat, bada och sola. Det finns vattenland man kan åka till över dagen med olika resebolag (vilket kanske passar bra för er som har barn) & massa andra roliga aktiviteter för både stora & små :). Dock är priserna så gott som i Sverige så det är inget ställe man handlar billigt på, varken saker eller mat. Dock är maten värd varenda krona. Den grekiska salladen är gudomlig ! Jag upplevde inte försäljarna som speciellt "på" utan man kunde gå omkring och kika utan några större problem. Ett trevligt ställe jag gärna åker tillbaka till. Dock tycker både jag och sambon ännu bättre om Bulgarien då det var ett barnvänligt toppenhotell vi bodde på där (http://www.fritidsresor.se/resa/bulgarien/sunny-beach/blue-star-club-majestic-beach/?season=sommar-2012) med underbar mat & service. I övrigt var det billigt att leva där & massa akiviteter och dagsutfylkter erbjöds:). Där var även stranden och vattnet helt underbart & barnvänligt då det var väldigt många barnfamiljer i området! 

• vis69

Vi var på Rhodos i maj i år. Jag måste säga att jag tyckte det var billigare än förväntat att äta ute! Kolla in sidan kalimera.se så hittar du massor av tips och även ett forum!

• Madicken 71

Jag har varit på Rhodos 14 ggr. Då förstår du att jag gillar ön. Jag rekommenderar att bo i Ixia, lite utanför Rhodos stad. Finns ett hotell som heter Sea melodi, Fritidsresor. Mkt trevligt och fräscht hotell, med toppen personal. Det jag inte tycker du ska göra är att åka i okt! Var där 8-22 okt och sista v var blåsig och kall, kunde inte bada. Så sent är oxå många affärer och restauranger stängda för säsongen.

• Elli47

Rhodos är bra, det är en fin ö med mycket sevärt! Vi var där senast nu i juni och hade hyrbil hela veckan så vi for runt hela ön. Vi var ofta i Rhodos stad och besökte även badparken ett par gånger. Inte så farligt dyrt. Vi bodde i Faliraki, fin sandstrand finns där utom vid hotellen som är längst bort så att säga mot Kalithea. Vi hade grus och klappersten på vår strand vid Louis Colossos.

• Mamma Tintis

Jag puffar upp tråden lite eftersom jag ska åka till Rhodos för första gången om 1,5 vecka, till Kalithea!

• Elli47

Det finns även en del fina klippstränder där man t o m kan få ha sina solstolar på en egen liten ö! Nicolas Beach besökte vi, god mat fanns där också att köpa. Badskor finns att köpa för billig peng på de flesta supermarkets.

• DalaMia
    vis69 skrev 2012-08-08 21:33:00 följande:
    Vi var på Rhodos i maj i år. Jag måste säga att jag tyckte det var billigare än förväntat att äta ute! Kolla in sidan kalimera.se så hittar du massor av tips och även ett forum!
    Kalimera VAR ett trevligt ställe att ställa frågor på.

Numera tycker jag att folk till och med kan vara otrevliga mot de som ställer sina frågor därinne.

Djävla besserwissrar!

Till trådstartaren:

Rhodos gamla stad är ett måste :)  Är som gamla stan i Stockholm.
    Mycket småbutiker och restauranger.

Fjärilsdalen är otroligt vacker att besöka.            
  • Liisen
    Madicken 71 skrev 2012-08-08 21:47:08 följande:
    Jag har varit på Rhodos 14 ggr. Då förstår du att jag gillar ön. Jag rekommenderar att bo i Ixia, lite utanför Rhodos stad. Finns ett hotell som heter Sea melodi, Fritidsresor. Mkt trevligt och fräscht hotell, med toppen personal. Det jag inte tycker du ska göra är att åka i okt! Var där 8-22 okt och sista v var blåsig och kall, kunde inte bada. Så sent är oxå många affärer och restauranger stängda för säsongen.

Såg att du varit i Ixia, jag ska dit med familjen i slutet av maj och undrar bara hur du tyckte att det var? Avstånd/utbud/mat/butiker/strand/bad mm Allt av intresse. Vi ska bo på Blue star atlantica Princess.
Svar på tråden Någon som varit på Rhodos