Inlägg från: Jessica587 |Visa alla inlägg
  • Jessica587

orolig för min vän...

Jag har en kompis som är 16 år hon har precis fått tvillingar. Vem pappan är det vet hon ännu inte så hon bor ensam i en lägenhet med sina barn. för två månader sen träffade hon en kille som är missbrukare. Inte så lite heller för det är tunga grejer han använder. sprutor och sånt. För tre dagar sen fick jag veta att dom hade förlovat sig. När hon träffar honom tar hon med sina barn hem till honom. För det mesta så är hans vänner där också och alla säger dom att missbrukar tiden är förbi. Min vän tror på det hon är väldigt godtrogen.  Men för två dagar sen såg jag hennes kille på tågstationen hög som bara den. Jag vet inte vad jag ska göra, en annan kompis till mig berättade att om hon är där med sina barn hemma hos honom och hans vänner som är djupt ner i skiten kan socialen komma och ta hennes barn. Jag vet att hon aldrig någonsin skulle ta något men tänk om han får nån knäpp på henne.... så det jag undrar är kan socialen omhänderta barnen? kan dom som missbrukar skada andra som dom tycker om ?

Hoppas att jag får svar

• Svar på tråden orolig för min vän...
  • Jessica587

skulle jag anmäla min kompis till socialen ? varför skulle jag göra det !

Svar på tråden orolig för min vän...