• majnis88

Trött på detta liv! ADD???

Anonym (Orkar inte :´() skrev 2012-08-06 01:10:01 följande:
    Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta inför blinda & oförstående människor längre!!
    Jag är kanske bara löjlig, jag kanske bara ÄR lat? Har ett HETT temperament?
    ÄR dum i huvudet?

Gick & la mig brevid min 7åriga dotter som redan sov i min säng, surfade på luren, kollade ADD symptom IGEN, & det är läskigt som det stämmer...

Jag har sedan barnsben varit sjukligt trött, & ointresserad, av det mesta, förutom att äta & sova, när jag blev äldre festa, testa droger. Redan på lågstadiet var jag sen VARJE morgon, hatade morgnar redan då. Mellanstadiet började jag skolka rejält. Ville hellre vara hemma & kolla tv & kränga en big pack glass med Oboy på. Konstigt nog blev jag inte tjock.. Hmm.. jaja.

Högstadiet var ju jävligt intressant pga killarna, så dit försökte jag orka ta mig. Men deltog nästan aldrig på lektionerna. Hängde i "trappan" & rökte.

Slutar högstadiet, inget gymnasium. Har påbörjat Komvux & folkhögskola ca 40ggr, alltid misslyckats.
    ALDRIG klarat stanna på ett jobb. MASSA skulder.

Fick diabetes 2004, panikångest, genereliserat panikångestsyndrom 2005, samma år jag fick min första dotter.
    Fick min andra dotter 2009. Efter mycket tjat på min psykolog blev jag diagnostiserad med personlighetsstörning. NOLL hjälp efter det.

Men jag vet att det är mer. Kan knappt klara av hemmet, klarar knappt av att ta mig utanför dörren, varken själv eller med mina barn!!! :´(

Att städa är ett helvete för mig, laga mat, tvätta... Det har det ALLTID varit.. Men jag är ju tvungen, jag har barn.
    Men jag har det ALDRIG så städat & fint som hos andra.

Jag har ALLTID haft ett fruktansvärt humör!!! Jag lyckas ha tålamodet som behövs med mina barn, sen går det oftast ut över min mamma som fått utstå så sjukt mkt...

Jag känner mig så ofta som en tonåringen i en vuxen kropp :´(

Jag är 34 år, jag måste väl fan få hjälp med detta?????

jag vill inget hellre än att klara av ett jobb!!! men jag gör ju aldrig det!!

Får jag sjukersättning om jag inte fixar att jobba?

Eller ska jag leva på soc hela livet ?

Orkar snart inte med denna SJUKA inre kamp...

Vad FAN ska jag göra...? Och du som har erfarenhet... Kan jag ha ADD???
    Det låter som att du har typ av ADD för jag har det, bevis hos en läkare och IQ test.
  • majnis88
    majnis88 skrev 2012-08-06 01:15:26 följande:
    Märktes tidigt att jag inte hängde med i skolan, speciellt matematiken. Jag och min mamma fick sitta ungefär 2-3 timmar ibland och det var protest och tjurade varje gång när jag blev påmind om läxor. 
    Jag slutade till och med be om hjälp när det var läxor för att jag orkade inte sitta med mina föräldrar  och gå igenom allt för att förstå. Och hur än dem förklarade var det borta ur mitt huvud och jag hade dåliga resultat t.ex på matematiken eller om historia, samhällskunskap osv  . Däremot så gick svenskan och engelskan bättre, så jag är glad att jag klarade mig där.  Åren gick och jag gjorde ett IQ test hos en psykolog och det visade sig att jag har diagnos ADD och har emellanåt depressioner , plus att jag har inte alltid fixat jobb men hoppas nu att jag kan börja om och plugga upp mina betyg och sedan utbilda mig vidare.
  • majnis88
    Anonym (abcdefg) skrev 2012-08-06 23:16:15 följande:
    Har och har. ADD är en påhittad diagnos där man klumpat ihop beteenden och kallat de för ADD. Du passar onekligen in i den beskriviningen men det är så att alla människor passar inte in i mallen för vad som krävs av en "normal människa". Alla har inte hög stresströskel och kan/orkar med ett högt tempo och massa organisation hela tiden. Du är säkert bra på saker som vissa andra inte är bra på. Istället för att kalla vissa personlighetstyper för ADD borde man bara konstatera att vissa helt enkelt behöver stöd med organisering. Simple as that. Vissa är jättebra på att ha det städat men behöver stöd med att förstå andra människor eftersom de inte har så hög empati!
    Är så trött på dessa diagnoser som om det finns någon slags "normal" människa. Vi värderar punktlighet i vår kultur. Inte viktigt att vara snäll och göra andra människor gott. Inte om man inte samtidigt är en "supermorsa".
    Det säger mer om vår kultur än att det är fel på dig.
    Det låter ju konstigt att ADD  är en påhittad diagnos. Annars hade väl inte läkare och psykolog konstaterat det när det gått igenom mitt IQ test. Varför skulle jag i så fall haft det svårt med och hänga med i skolan hur jag än försökte? Så ja jag har ADD ( inlärningssvårigheter) bevis på papper.  För det har varit väldigt frustrerande att inte fått veta vad som var fel och att man var ett steg efter. 
    Och att lärarna i skolan trodde bara att jag var slö och dum i huvudet men dem hade så fel! Så jag är glad att fått veta vad felet var.  I så fall är ju alla andra diagnoser påhittade enligt dig.
Svar på tråden Trött på detta liv! ADD???