• Dominant

Smisk

Anonym (Can't help it) skrev 2012-08-15 18:37 följande:
    hahahaha jag kan inte hjälpa det. Så jävla sjukt. Ni lägger er frivilligt där som nåt olydigt jävla barn. Så otroligt dysfunktionellt. "Straffad" av sin partner. Wtf?! Hur kan man tända på det? Att den andra ska få rätten att kränka på det sättet, att bli behandlad som att man inte är en vuxen och myndig person. Urk...

Det måste ju vara nån störning i utvecklingen...
    Jag vet inte hur man kan tända på män, då jag inte alls gör det. Men det måste vara något stört med en persons utveckling om han inte har förstått och lärt sig att folk blir attraherad av andra saker än en själv.
  • Dominant
    Anonym skrev 2012-08-16 20:44:05 följande:
    Jag är ju absolut tacksam för det jag får och påhittade styggheter som jag gör som leder till smisk. MEN helst av allt vill jag att det är en smula mer allvar än skoj för jag tänder verkligen på känslan av att känna mig riktigt skamsen för något jag gjort och det kan jag inte göra inför alla givetvis men någon utvald. Och sedan bli bestraffad för det och inte kunna påverka utan helt lita till vad han tycker att jag förtjänar. Jag hoppas på att få uppleva det någon gång!
    Personligen så tycker jag straff ska vara sådant personen inte direkt uppskattar, annars får de snarare omvänd inverkan på beteendet.
  • Dominant
    Truth skrev 2012-08-17 21:57:48 följande:
    Hur underkastar man sig frivilligt ett straff man inte uppskattar? Åtminstone på någon nivå...
    Även om personen inte uppskattar straffet i sig, så uppskattar personen att bli korrigerade och tillrättavisad när denne gör något olämpligt.

Vi kan göra en jämförelse med ett av två straff vi har i Sverige som ingen i sak kan säga att de själva uppskattar att drabbas av, böter. Det för den sakens skull innebär inte att man inte tycker det är bra att det faktiskt finns, då det används för att korrigera annars oönskat beteende.
  • Dominant
    Truth skrev 2012-08-18 00:35:25 följande:
    Jag tycker din jämförelse suger, faktiskt. En tillrättaviselse i kärlekens tecken har enligt mig mycket lite med honom att göra och allt att göra med att  jag ska klara av ett iv där han står i centrum sexuellt. Jag hoppas du förstår skillnaden.
    Du går ifrån vad du själv frågade. Utöver detta så är mitt svar orelaterat till något sexuellt utan avser vardagsdominans. Du frågade hur man underkastar sig ett straff som i och för sig är oönskat. Svaret är att man gör det på grund av att man vill uppnå en viss effekt av straffet och denna effekt kan bara nås om straffet är något oönskat.

I slutändan så handlar det om en vilja att vara till lags och om att vilja få bort de vanor och beteenden som skapar ett missnöje hos mig. Så vad du har rätt i är att det bottnar i en (fri) vilja i grunden men det ser jag som en självklarhet, i annat fall så vore det ett övergrepp.
Svar på tråden Smisk