• Meah

Vad tycker du hon ser ut som?

Jag testar jag med...Glad

Vad tycker ni hon ser ut att heta?

Mira
    Alma
    Sally
    Olivia
    Lovisa
    Lova
    Love
    Ester
    Lina

Hennes syskon heter Agnes och Elias

Vi har redan bestämt andranamn Ruth och Gerd.
    Vårat efternamn börjar på A.                   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 20:05
    Tack för alla svar, det var ok att säga egna namn ockaå.
    Vi har haft ett namn på henne, som jag inte kommit till freds med (tom två) Frida o Lina, min man har velat ha dem. Jag har känt mig otroligt stressad över att det tagit sååå lång tid samt stressad efter förlossningen jmf med de två första barnen, då kom namnen snabbt o vi kunde enas. Stressen har iof varit befogad i o med takläggning o son som varit på akuten till o från 3 ggr över sommaren. Det är inte förrän nu jag känner ett visst lugn och för drygt en vecka sedan hörde jag namnet Mira o blev "kär" i namnet. Tycker om de andra namnen också o Alma har vuxit sig starkt tom gått om ngra jag först haft på 2:a, 3:e plats. Men guben som haft henne mest som Lina måste också komma ifatt. Hoppas innerligt att han också gör det. Han har iaf ratat Alma o Ester . Det verkar bli Mira eller Lovisa
  • Svar på tråden Vad tycker du hon ser ut som?
  • Johnny Mnemonic

Ja Love är ett killnamn, den niten har jag gått på, när jag hade kontakt med en person via e-mail på jobbet. Visserligen gjorde jag inget men jag hade en klar bild av en mysig och trevlig tjej framför mig, den rasade ganska kraftigt efter att jag fick veta att det var en man i övremedelåldern, det blev aldrig lika rosenskimmrande och sätta sig och skriva mail efter det. Vad det gäller tjejen tycker jag Lovisa passar bäst, fast det beror nog mest på att jag inte gillar dom andra namnen lika mycket undantaget Lina men jag har svårt att se henne som den bild jag har av en lina.

Spreading and transporting information is my duty.
  • CoolJen

Tycker också att Lovisa passar henne bra och att det passar med syskonnamnen

• Emma Bjärgestad

Alla namn passar fint! Dock tycker jag hon ser mest ut som en liten Ester! Himla fint namn till en otroligt söt tjej!

• dec2010

Jag säger Ester av de namn du skrivit.

Spontant hade jag dock sagt elin.

Är lite anti att ha förnamn som slutar som efternamnet börjar. Men det är ju bara mina ideer. ;)

• livsnjutare

Ester tycker jag med:)

• emmak

Ester!
    Skulle inte välja ett namn som slutar på À när efternamnet börjar på det.

Svar på tråden Vad tycker du hon ser ut som?