• Bite me

Hur byter du blöja och kläder?

Hur står du vid skötbordet? Och vad använder du att tvätta ditt barn med?

Jag står på långsidan av skötbordet, eller kanske lite på sniskan. Vi får inte riktigt plats på kortsidan vid hennes fötter. Men tycker det känns lättare att sköta henne på långsidan

Vi har skötbordet på toaletten precis bredvid handfatet. Så vi använder torra tvättservetter som vi blöter och använder natusan babytvål och olja för att tvätta. Åker vi bort och tror att vi inte kommer att ha tillgång vatten...så blöter jag torra tvättservetter och lägger i en påse, så att dom håller sig fuktiga.

Your inner knowing is your only true compass
  • Svar på tråden Hur byter du blöja och kläder?
  • Bite me

Vad är anledningen till att ni använder rapsolja eller mandelolja?

• Bite me
    Mitarashi skrev 2012-08-08 00:33:42 följande:
    Samma skäl som pmb, jag tror mitt barns hud klarar sig utan kemikalier.
    I "rena" oljor finns det bara en ingrediens medans listan i olika babyoljor kan göras lång.
    De mineraloljor (tex paraffin, vaselin, petrolatum eller paraffinum liquidum) som ofta tillsätts i babyoljor framställs precis som bensin och asfalt ur fossil råolja och är likt ozokerit och propylenglykol, en petrokemisk produkt. Dessa produkter torkar på sikt ut huden så man i sin tur måste smörja mer/fortsätta smörja.
    I stället använder jag kravmärkt rapsolja som är bra för mitt barns hud, billigare och framför allt bra för miljön.
    Ja det är ju en jättebra anledning till att använda rapsolja då

Jag använder mestadels vatten, men efter bajs så känns det bra att tvätta rent med mild tvål. Så länge hon inte blir röd i rumpan så tvättar jag henne såhär. (hon är aldrig röd i rumpan)

Tvättservetter kommer iaf inte in i mitt hus, för det vet jag är som att gnugga in syra i rumpan på dom. Mina pojkar tålde dom inte alls. Med dottern vet jag inte å tänker inte ta reda på heller.

Klart man gör så gott man kan gällande sina barn och håller elakheter ifrån dom Glad
  • Bite me
    Mitarashi skrev 2012-08-08 00:38:38 följande:
    Mig själv utsätter jag dock för både det ena och det andra :o
    Man borde tänka lite mer på sig själv
Svar på tråden Hur byter du blöja och kläder?