• Anonym

Äter du en hel pizza?

Här delar jag och mina 2 barn på en pizza. Äter jag med en kompis så delar vi på en pizza. Har nog bara ätit en hel pizza när man var tonåring och då extremt hungrig. Nu är man ju proppmätt vid en halv pizza.
    Många gånger räcker de gott och väl med 1/4 pizza.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 17:13
    kanske ska tillägga att jag är överviktig med.

• Svar på tråden Äter du en hel pizza?
  • katalysator

En halv räcker för mig, kanske 3/5 om jag är vrålhungrig. Brukar äta halva till middag och resten till frukost dagen därpå.

• Anchorage

Äter alltid en hel pizza. Har jag inte ätit det på länge skulle jag gärna äta en till direkt.....är så himla gott när jag är sugen på just pizza.

• April barn

Kan äta en hel men då är jag för mätt sen, beställer alltid barnpizza

• Nyfiken gul

Beror väl på hur stor pizzan är från början - många pizzerior har barnpizza som standardstorlek och då äter man ju en hel utan problem.

Några fåtal pizzerior har generöst tilltagna pizzor och då är man proppmätt efter halva.

Och så beror det ibland också på vad man väljer för sorts pizza, har man mycket fyllning på , väljer en inbakad eller liknande så är man ju mätt bara av lukten nästan.... *skratt*  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ladythewinter

äter inte en hel, äter typ två slicer, så vi köper alltid en familjepizza då mannen inte heller äter upp en hel, och den räcker och blir över till två vuxna och två barn

• Hedebris

Om jag är hungrig, ja, lätt!!

Annars äter jag nog 3/4 pizza...

Väger 54 kg på 165cm

Svar på tråden Äter du en hel pizza?